شناسهٔ خبر: 23718993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش کردستان:

مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان در کردستان برگزار می شود

​سنندج - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان استان با شرکت ۵ هزار و ۱۴۷ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، افشین خوش گوار با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان در استان کردستان، گفت: مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان بهمن و اسفند ماه ۹۶ و تعدادی از رشته های نیز فروردین ماه ۹۷ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در چهار مرحله برگزار می شود، گفت: مرحله آموزشگاه و شهرستانی مسابقات ماه های مهر و آذر برگزار شده است، مرحله استانی در موعد اعلام شده و مرحله کشوری مسابقات نیز تابستان ۹۷ برگزار می شود .

خوشگوار با بیان اینکه این مسابقات در ۲ بخش دختر و پسر و در ۱۴ رشته ورزشی برگزار می شود؛ گفت:  فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دو و میدانی، ژیمناستیک، شطرنج، کشتی، ورزش های باستانی و طناب زنی رشته هایی است که دانش آموزان در آن با هم به رقابت می پردازند .

وی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این مرحله از مسابقات را ۵ هزار و ۱۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۱۷۸ نفر دانش آموز پسر و هزار و ۹۶۹ دانش آموز دختر خواهد بود .

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: با عنایت به برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان این مسابقات با گرامیداشت و یادواره ۵۴۰۰ شهید استان مزین خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزش دانش آموزی در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی، بیان کرد: دانش آموزان برتر در هر رشته ورزشی در مرحله استانی حضور پیدا کرده و بر این اساس تیم های منتخب استان کردستان برای حضور در مسابقات کشوری مشخص می شوند.

منبع: مهر

نظر شما