شناسهٔ خبر: 23717872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انعقاد تفاهم نامه طرح توسعه جزیره هرمز+فیلم

تفاهم نامه طرح توسعه جزیره هرمز امروز میان بنیاد برکت کشور و استانداری هرمزگان منعقد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز خلیج فارس مدیر عامل ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در مراسم انعقاد تفاهم نامه گفت: بر اساس این طرح بنیاد برکت به میزان ۳۷۷ میلیارد تومان در حوزه‌های شیلاتی، گردشگری، اجتماعی و اقتصادی درجزیره هرمز هزینه می‌کند.
مخبر افزود: برای تهیه طرح جزیره هرمز دو سال کار مطالعاتی صورت گرفته است و بر این اساس  ۹۸ طرح مبتنی با طرح‌های اقتصاد مقاومتی  در هرمز عملیاتی می‌شود.
وی گفت: مدت زمان اجرای طرح ۵ سال است و پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح نرخ بیکاری جزیره هرمز ۵ درصد کاهش یابد.
مدیر عامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت:تاکنون بنیاد برکت در هرمزگان ۱۳۵ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری کرده است و ساخت پالایشگاه ۷ میلیارد یورویی در جاسک نیز در دستور کار است.
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: با بهره برداری  ازطرح توسعه جزیره هرمز سهم اقتصاد ایران در جذب گردشگر افزایش می‌یابد و از خروج ارز‌های سفر به خارج از کشور جلوگیری می‌شود.
فریدون همتی افزود: تلاش مدیران استان بر این است تا جایگاه هرمزگان به عنوان یک استان ملی تثبیت شود.
وی افزود: صداو سیمای استان نقش ارزنده‌ای در معرفی جاذبه‌های اقتصاددی، فرهنگ و گردشگری هرمزگان در کشور دارد.
نمانیده، ولی فقیه در استان نیز با اشاره به روحیه انقلابی و شهادت طلبی مردم هرمز گفت: فرهنگ مردم هرمز با فرهنگ شهادت عجین شده است و با توسعه اقتصاد و رفاه مردم دل رهبری نیز شاد می‌شود.
آیت الله نعیم آبادی افزود: جزیره هرمز همه جاذبه‌های گردشگری و دریایی و طبیعی را در دل خود جای داده است که می‌تواند قطب گردشگری در کشور شود.
احمد مرادی رییس مجمع نمایندگان هرمزگان نیز گفت: طرح توسعه هرمز طرحی بسیار دقیق و علمی است که به همه جنبه‌های زندگی مردم می‌پردازد و نمایندگان هرمزگان در کنار مسولان استان برای تحقق این طرح تلاش می‌کنند.
وی افزود:برای خروج جزیره هرمز از بن بست اقتصادی بهتر است راه اندازی خطوط دریایی هرمز و میناب در طرح گنجانده شود.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1820849" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2006063/1820849?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما