شناسهٔ خبر: 23717805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان:

«پیرقانون» در حوزه پرستاری هنوز اجرایی نشده است

اصفهان - رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: کمبود اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که به عنوان پیرقانون ذکر می شود هنوز اجرایی نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا یزدان نیک پیش از ظهر سه شنبه، در مراسم تجلیل از پرستاران اظهار داشت: قانون بهره وری پرستاران با گذشت ۸ سال از تصویب آن هنوز به اجرا گذاشته نشده است.

وی تصریح کرد: پرستاران باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی امور دخالت داده شوند و فرصت رشد و ارتقای مدیریتی برای آنها وجود داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان تصریح کرد: مسئولان باید گوشهایشان را بازتر، تحملشان را بیشتر کنند و نگذارند صداها به فریاد و فریادها نیز به اعتراض تبدیل شود.

وی اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری پیگیر مطالبات بحق پرستاران است چرا که کمبود پرستار در استان اصفهان به خوبی احساس می‌شود.

یزدان‌نیک با بیان اینکه در حال حاضر تعداد پرستاران استان اصفهان به اندازه نصف استانداردهای جهانی است، تصریح کرد: کمبود پرستار منجر به عدم ارایه خدمات کمی و کیفی مناسب به بیماران می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه ۱۰ سال از تدوین قانون پرستاری می‌گذرد اما اراده‌ای برای اجرای آن وجود ندارد، افزود: از این قانون به عنوان پیر قانون یاد می‌شود و اجرای آن شان و منزلت پرستاری را به جایگاه‌ واقعی‌اش می‌رساند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان ادامه داد: قانون بهره‌وری در مراکز دولتی با مشکلات بسیاری روبروست و در مراکز خصوصی هم به نحو خوبی اجرا نمی‌شود.

وی با درخواست از مسئولان برای ارزش گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: مسئولان باید ارزش‌گذاری خدمات پرستاری را نه در حرف بلکه در عمل نشان دهند.

نیک اندیش با تاکید بر اینکه احساس تبعیض و عدم عدالت بین جامعه پرستاری احساس خوبی نیست، اعلام کرد: بسیاری از پرستاران ما از این وضع گله‌مند هستند.

نظر شما