شناسهٔ خبر: 23717602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی مشکلات اجرایی مردم بخش های رودپی شمالی و جنوبی ساری

ساری - ایرنا – ایستگاه میز خدمت روز سه شنبه در قالب نشست بررسی مشکلات و شفاف سازی مسائل و مشکلات اجرائی مردم شهرستان ساری به منطقه توریستی ساحلی و کشاورزی بخش های رودپی شمالی و جنوبی واقع در فرح آباد ساری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ،فرماندار ساری در پی دستور رئیس جمهوری مبنی بر اینکه همه مسئولان بخش های اجرایی باید مشکلات را با مردم در میان بگذارند و اگر مساله‌ای پیش می‌آید ، پیش از همه مردم بموقع در جریان قرار بگیرند ،نشست های دوره ای را در بخش های مختلف درقالب شورای اداری شهرستان با حضور تمامی مدیران دستگاههای اجرائی و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای همان بخش برگزار می کند.
نخستین نشست بررسی مسائل و مشکلات اجرائی برای مردم شهرستان ساری بیستم دی ماه در بخش دو دانگه برگزار شد و امروزسه شنبه دومین نشست در فرح آباد واقع در بخش رودپی شمالی و جنوبی برگزار شده است.
بخش های رودپی جنوبی و شمالی شهرستان ساری با محوریت دهستان فرح آباد دارای 62روستا با جمعیت بیش از 38هزار نفر است که 12کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در این بخش قرار دارد.
**شکل گیری کانون توسعه ای روستایی
فرماندار مرکز استان مازندران در این نشست با بیان اینکه تشکل های مدنی و مردمی برای حل مشکلات و رسیدن به اهداف مورد نظر دولت نقش اساسی دارند ، گفت: همسو با این رویکرد کانون های توسعه ای روستایی با هدف شناسایی ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در بخش های مختلف این شهرستان شکل گرفته است.
احمد حسین زادگان افزود: دولت دوازدهم معتقد است فشار تشکل های مدنی و مردمی برای گرفتن خدمات مطلوب به حاکمیت می تواند عامل توسعه بخش های روستایی شود.
وی با اشاره به اینکه نقاط ضعف و قوت دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات عمومی همواره وجود دارد که همه باید در صدد رفع آن باشیم، اظهار داشت: به همین دلیل میز خدمت با هدف پیگیری تمامی مشکلات مطرح شده از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی در مراکز بخشداری های شهرستان در قالب شورای اداری در حال برگزار شدن است.
فرماندار شهرستان ساری خاطر نشان کرد: مزیت برگزاری چنین جلسات این است که مشکلات مستقیم از سوی دهیاران و شورای اسلامی بخش مطرح می شود و نیازی به حضور انفردی آنان در فرمانداری و ادارات مختلف برای پیگیری موضوعات مردم نیست.
حسین زادگان خاطر نشان کرد: دستگاه ها ، ادارات و نهادهای دولتی ظرفیت ها و محدودیت های دارند که این موارد با فشارتشکل های مدنی و مردمی غیر دولتی به حاکمیت و دولت حل و فصل می شود.
فرماندار ساری تصریح کرد: هرچه فعالیت و حضور تشکل های غیر دولتی بیشتر و گسترش پیدا کند، رویکرد خدمت ،عادلانه، منطقی تر و صحیح تر می شود.
**اشتغال و سرمایه گذاری در بخش های روستایی اولویت نخست برنامه های دولت دوازدهم
فرماندار مرکز استان مازندران گفت که مشکلات مردم جامعه در حوزه اقتصادی ، اجتماعی و اشتغال جدی است و ناآرامی های اخیر نیز در اعتراض به وجود مشکلات در این حوزه ها بوده است.
حسین زادگان ادامه داد: به همین دلیل دولت برای حل این مشکلات نیاز به آگاهی لازم را دارد تا برنامه ریزی جدیدی را عملیاتی کند.
وی در عین حال خطاب به مدیران گفت: مسئولان اجرائی شهرستان باید به صورت شفاف وضعیت منابع مالی و هزینه های انجام شده برای طرح ها را با مردم در میان بگذارند و به آنان بگویند که چرا در چنین وضعیت اقتصادی قرار داریم و حتی چرا طرح های عمرانی به کندی پیش می رود .
وی اضافه کرد : ریشه مشکلات فعلی را باید به مردم بگوئیم و اگر مشکلی حل نشده است ، باید با اسناد و دلایل منطقی و کارشناسی مردم را در جریان قرار دهیم .
فرماندر ساری افزود : امروز دولت به مقوله اشتغال و درآمد بیشتر مردم بویژه در روستاهای کشور توجه ویژه ای کرده است و اعتبارات زیادی را بدون محدودیت در نظر گرفت ، پس همه باید تلاش کنیم تا هم مردم در جریان این اقدامات قرار بگیرند تا از این فرصت و مزیت ها بهره مند شوند .
فرماندار ساری از گردشگری و کشاورزی به عنوان دو ظرفیت اصلی 2بخش رودپی شمالی و جنوبی عنوان کرد و ادامه داد: امروز تسهیلات کم بهره با شرائط آسان برای جوانان جویای کار که دارای ایده و طرح در این دو حوزه باشند در دسترس قرار دارد.
وی ادامه داد: تسهیلات با تنفس یکساله ،اقساط بلند مدت ، وثیقه های کم و از همه مهمتر سود بسیار اندک است.
وی گفت: باید بورکراسی های فاسد اداری را در دستگاه های اجرایی از بین ببریم.
ترویج جهاد کشاورزی برای کاهش شکاف تولید ، جذب اعتبارات کشاورزی ، توجه به اکو توریسم ، بوم گردی ، توسعه پرورش و صید ماهیان خاویاری و حفظ زمین های کشاورزی از نکات مهم مطرح شده در این جلسه از سوی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای این بخش ها بوده است.
همچنین کمبود سوخت کشاورزی و آب شرب ،مشکلات حمل و دفع زباله ، ورود و انتقال حجم بالای فاضلاب شهر ساری از طریق رودخانه ها به روستاهای این بخش و نبود بازار فروش محصولات کشاورزی از مشکلات مطرح شده در این نشست بوده است.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
6990/1899

انتهای پیام /*

نظر شما