شناسهٔ خبر: 23713151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقام نظامي اماراتي : دستور داده شده است ­بحران ديپلماتيک با قطر تشديد نشود

در پي چند حادثه هوايي بين قطر و امارات عربي متحده دو کشور رقيب در منطقه خليج فارس، يک مقام نظامي اماراتي اعلام کرد به نيروي هوايي اين کشور دستورات لازم داده شده است تا از تشديد تنش با قطر جلوگيري شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از خبرگزاري رويترز، يک مقام نظامي امارات اعلام کرد نيروهايش دستورالعمل هايي دارند مبني بر اين که ­بحران ديپلماتيک با قطر را تشديد نکنند.

این مقام نظامي امارات اعلام کرد هواپيماهاي نظامي اين کشور به منظور اجتناب از رهگيري احتمالي توسط هواپيماهاي جنگي قطر، از مسيرهاي جايگزين بر فراز عربستان سعودي پرواز خواهند کرد.

در پي چند حادثه هوايي بين قطر و امارات عربي متحده دو کشور رقيب در منطقه خليج فارس، يک مقام نظامي اماراتي روز سه شنبه اعلام کرد به نيروي هوايي اين کشور دستورات لازم داده شده است تا از تشديد تنش با قطر جلوگيري شود.
ژنرال هلال القبيسي در ابوظبي در کنفرانسي خبري اعلام کرد « از آغاز اقدامات تحريک آميز قطر مافوق هاي ما دستورات لازم را به منظور جلوگيري از تشديد تنش مطابق با تعهد ما به صلح و ثبات منطقه اي و همچنين امنيت هواپيماها و سرنشينان آن صادر کردند ».
دو کشور از اواخر دسامبر از يک سري حوادث هوايي خبر داده اند.
قطر ابتدا هواپيماهاي نظامي امارات را به نقض حريم هوايي خود در 21 دسامبر 2017 و سپس سوم ژانويه متهم کرد و از شکايت به سازمان ملل متحد در اين زمينه خبر داد.
امارات عربي متحده سپس اعلام کرد دو هواپيماي جنگي قطري 15 ژانويه دو هواپيماي اماراتي را که به سوي بحرين کشور همسايه مي رفت رهگيري کردند که دوحه بلافاصله اين خبر را تکذيب کرد.
ابوظبي شکايتي به سازمان ملل متحد ارائه نکرده است.
اين دو کشور عرب خليج فارس از سال گذشته با هم درگير مناقشه هستند.
امارات عربي متحده، عربستان سعودي، بحرين و مصر 5 ژوئن 2017 قطر را به حمايت از گروه هاي تندرو متهم و روابط ديپلماتيک با دوحه را قطع کردند.
اين چهار کشور خطوط هوايي، دريايي و زميني با قطر را قطع کرده اند.
دوحه اين اتهام را رد و اين کشورها را به تلاش براي تحت کنترل در آوردن سياست خارجي خود متهم کرد.

نظر شما