شناسهٔ خبر: 23712100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان:

اطلاعات ۹۰ درصد جمعیت رفسنجان وارد سامانه «سیب» شده است

رفسنجان - رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: اطلاعات بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان رفسنجان وارد سامانه «سیب» شده است.

صاحب‌خبر -

علی اسماعیلی‌ندیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در چهار سال گذشته اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام شده و با توجه به کمبود منابع در بخش‌ ساخت و سازها، بیشترین فشارها را متحمل شدیم و هنوز ساختارهای درستی نداریم.

وی افزود: بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان بیش از ۳۰ سال قدمت دارد و ساخت و سازهای خوبی در این بیمارستان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، ۱۸۷ نفر عضو هیئت‌علمی و حدود سه هزار نفر کارمند در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خدمت رسانی می کنند.

اسماعیلی ندیمی افزود: پنج دانشکده، چهار بیمارستان، ۱۶ پایگاه اورژانس و سه پایگاه اورژانس شهری، یک پایگاه اورژانس روستایی، سه مرکز شبانه‌روزی، ۳۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۸۹ خانه بهداشت زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی هستند.

وی با بیان اینکه اطلاعات بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان رفسنجان وارد سامانه «سیب» شده است، عنوان کرد: تعداد اتباع افغانستانی زیرپوشش ما بیش از ۵۰ هزار نفر است و سه مرکز بهداشت اختصاص به اتباع دارد، ضمن اینکه همه بیمارستان‌ها به اتباع خدمات ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند و بزرگترین مطالعه کوهورت کشوری در این دانشگاه در حال انجام است، ضمن اینکه از سال ۹۴ با صنعت ارتباط برقرار کردیم و کوهورت کارکنان مس سرچشمه را اداره می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از ساماندهی کوهورت افاغنه خبر داد و گفت: یکی از مناطق پرجمعیت از نظر اتباع هستیم و این کوهورت اجرایی می‌شود. در هفته گذشته پوشش ۱۰ هزار نفر جمعیت ما تحت پوشش مطالعات کوهورت قرار گرفت و وارد فاز پیگیری شدیم.

اسماعیلی ندمی بیان کرد: طی چهار سال گذشته، دانشکده بهداشت و پیراپزشکی رفسنجان را راه‌اندازی کردیم و چندین رشته کارشناسی ارشد و دستیاری به رشته‌های دانشگاه افزوده شده است. در حوزه های دانشجویی فرهنگی نیز رتبه های زیادی داشتیم.

وی افزود: در حوزه معاونت بهداشت بیش از ۸۰ درصد مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی شهرستان خیرساز هستند. ضریب اشغال تخت شهرستان تا قبل از طرح تحول ۷۰ درصد بود که اکنون به ۸۱ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به افزایش تجهیزات سرمایه ای پزشکی شهرستان، ابراز داشت: ۱۲ دستگاه آمبولانس به اورژانس رفسنجان اضافه شده است، در حوزه مشارکت‌های مردمی، مردم رفسنجان سرآمد هستند و بسیار نیکوکار هستند، در این سال‌ها بیش از ۳۲ میلیارد تومان از خیّران در حوزه سلامت جذب کردیم.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا پایان سال جاری، ۳۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: ۴۷ هزار و ۳۵۰ متر مربع پروژه ملی و استانی در سطح دانشگاه دست احداث است که امیدواریم از محل سفر رئیس جمهور اعتبارات آن تصویب شود.

نظر شما