شناسهٔ خبر: 23711825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ریابکوف:

تشکیل کارگروه درباره برجام توسط آمریکا و اروپا نتیجه مثبتی ندارد

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد شدید از اقدام آمریکا و ۳ کشور اروپایی در تشکیل کارگروهی درباره توافق هسته ای ایران، گفت: این اقدام، نتایج مثبتی دربرنخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه می‌گوید ابتکارعمل آمریکا و ۳ کشور اروپایی دخیل در توافق هسته‌ای شامل آلمان، فرانسه و انگلیس مبنی بر ایجاد کارگروه رسیدگی به دغدغه‌ها پیرامون برجام، هیچ نتایج مثبتی در پی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مسکو از این قبیل تصمیم‌ها و توافق‌های احتمالی انتظار دستاوردهای مثبت ندارد. فکر نمی‌کنیم توافق و تفاهمی که در چارچوب آمریکا و ۳ کشور اروپایی و بدون حضور ایران و دیگر طرفین دخیل انجام شود، تاثیری بر موضع‌گیری ما مبنی بر حمایت کامل از اجرای برجام آن هم بدون اعمال تغییرات داشته باشد. البته، قطعاً این مسئله را دنبال می‌کنیم حال‌آنکه می‌دانیم این قبیل بازی‌های آمریکا و متحدین اروپایی هیچ تاثیری بر موضع‌گیری ما، رویکردمان در قبال برجام و اهمیت تضمین روند عادی اجرای مفاد آن طبق چارچوب فعلی، نخواهد داشت.

ریابکوف تاکید کرد: مسکو به دفعات گفته است که مسئله «بهبود» احتمالی توافق هسته‌ای به سادگی به منزله به مخاطره انداختن توافق و پیچیده کردن شرایط اجرای آن است.

گفتنی است «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا دیروز دوشنبه بعد از دیدار با «بوریس جانسون» همتای انگلیسی، خبر رایزنی در چارچوب آمریکا و E۳ را داد.

به  گفته وی، دیدگاه مشترکی در میان تروئیکای اروپائی (کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه) مبنی بر لزوم بررسی برخی از موضوعات توافق هسته ای یا بعضی از رفتارهای ایران وجود دارد.

وی همچنین ادعا کرد که در جریان این دیدار، درباره نگرانی های موجود پیرامون برنامه دفاع موشکی ایران نیز با همتای انگلیسی به رایزنی پرداخته است.

گفتنی است، پیشتر برخی رسانه های آمریکایی از تشکیل یک کارگروه توسط آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی در خصوص توافق هسته ای ایران خبر داده بودند.

نظر شما