شناسهٔ خبر: 23711674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله علوی‌گرگانی: برای احیای علوم بزرگان دینی از فرصت‌ها باید بهره گرفت‌

R7854/P41362/S6,62/CT11

مرجع تقلید شیعیان گفت: در موقعیتی که نظام جمهوری اسلامی فرصت‌هایی را فراهم کرده باید قدر موقعیت‌ها را دانست و در احیای علوم بزرگان دینی اهتمام داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: عصر کنونی عصر احیای آثار بزرگان دینی است و روشی که پژوهشگاه در احیای آثار در پیش‌گرفته بسیار ارزشمند است، امیدواریم حداکثر تلاش خود را انجام دهیم تا مردم با چهره‌های ارزشمندی آشنا شوند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: براساس این حدیث خداوند متعال سه طایفه علما، اسخیا و متعلمان را موردعنایت خاص خود قرار می‌دهد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر مطالعه بزرگان دینی همچون کاشف الغطا ابراز کرد: احیاء آثار بزرگانی چون شهید اول و شهید ثانی کار بسیار ارزشمندی است که انجام‌شده، همچنین بستری که در نظام جمهوری اسلامی برای احیای این آثار فراهم آمده را باید استفاده کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی امام علی(ع) افزود: در موقعیتی که نظام جمهوری اسلامی فرصت‌هایی را فراهم کرده باید قدر موقعیت‌ها را دانست و در احیای علوم بزرگان دینی اهتمام داشت.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: بر اساس این روایت، علم انسان در سه چیز است و این سه امر مهم است، که  تعدیل ازنظر وجوبات و اقامه سنت بزرگان ازجمله آن‌ها است.

انتهای پیام/ز

نظر شما