شناسهٔ خبر: 23711528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افشاگری درباره ابراز پشیمانی ترامپ به دستیارانش

بر اساس یک افشاگری تازه‌، ترامپ پس از فرستادن سخنگوی کاخ سفید برای مبارزه با مطبوعات بر سر گزارش‌هایی درباره میزان جمعیت حاضر در جشن تحلیفش، دست به "اعترافی کم‌سابقه" زده و به دستیاران گفته که از این کار پشیمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از هیل، هاوارد کورتز، مجری شبکه فاکس نیوز این اتفاق را در کتاب جدید خود با نام "دیوانگی رسانه: دونالد ترامپ، مطبوعات و جنگ بر سر واقعیت" مطرح کرد.

طبق نوشته این کتاب، کلین کانوی، مشاور ویژه در ابتدا تلاش کرد تا دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را متقاعد کند تا شون اسپایسر، سخنگوی سابق کاخ سفید را برای دفاع از خود نفرستد. به نوشته این کتاب، به نظر می‌رسید که او یکی از معدود افرادی است که می‌تواند ترامپ را آرام کند. او با اشاره به نکته‌ای که معمولا برای آرام کردن ترامپ در هنگام عصبانیت از آن استفاده می‌کرد، گفت: شما خیلی بزرگ هستید، این مساله خیلی کوچک است.

اما در نهایت اسپایسر با حالتی مضطرب در نخستین نشست خبری رسمی خود در کاخ سفید، به جایگاهش آمد و تاکید کرد که جمعیت حاضر در مقایسه با جشن تحلیف باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا بیشتر هستند.

 اسپایسر در ادعایی نادرست، یک روز پس از افتتاحیه گفت، ترامپ بیشترین جمعیت حاضر در مراسم تحلیف در جهان را داشته است.

این بیانیه برای کاخ سفید پریشانی گیج‌کننده‌ای را در آغار دولت ترامپ ایجاد کرد.

کورتز در کتاب خود نوشت، به دنبال این نشست خبری، ترامپ دست به "اعترافی کم‌سابقه" زد و گفت که اشتباه کرده است. وی به دستیارانش گفت: درست می‌گفتید. نباید این کار را می‌کردم.

اسپایسر در اوایل ماه جاری گفت، ادعایش درباره جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ، "در درجه اول" مثالی از مواقعی است که طی دوران سخنگویی‌اش در کاخ سفید "گند زده است".

اسپایسر سمت خود در کاخ سفید را در ماه اوت ترک کرد.

انتهای پیام

نظر شما