شناسهٔ خبر: 23711130 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در برنامه تلویزیونی میانبر مطرح شد؛

اقدام محققان جهاد دانشگاهی برای صادرات داروی گیاهی ضد آلزایمر به اروپا

محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی از اقدامات لازم برای صادرات داروی گیاهی ضد آلزایمر «ملیتروپیک» به اروپا خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا چهارمین قسمت از مجموعه ۳۶ قسمتی برنامه تلویزیونی "میانبر" که با هدف معرفی دستاوردهای شاخص و پروژه‌های موفق جهاددانشگاهی تولید شده است، دیشب 2 بهمن ماه ساعت ۱۹:۵۰ از شبکه دو سیما پخش شد؛ موضوع چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی میانبر به  آلزایمر و گیاهان دارویی اختصاص داشت که در آن اطلاعاتی درباره نحوه تولید داروی «ملیتروپیک» توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ارائه شد.

این داروی گیاهی برای اولین بار توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی جهت درمان بیماری آلزایمر از گیاه «ملیس» یا همان «بادرنجبویه» تولید شده است و اقداماتی نیز جهت صادرات این دارو به اروپا صورت گرفته است.

به گفته‌ متخصصان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، با توجه به خواص شناخته شده گیاه ملیس از جمله کاهش استرس، بهبود خواب و حافظه، این گیاه از حدود 10 سال پیش توسط محققان جهت تحقیق انتخاب و در نهایت پس از طی کردن پروسه‌های علمی، داروی گیاهی ضدآلزایمر با نام علمی ملیتروپیک برای اولین بار در جهان تولید شد.

انتهای پیام

نظر شما