شناسهٔ خبر: 23705586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سئول استفاده از عبارت "المپیک پیونگ‌یانگ" برای بازی‌های زمستانی را رد کرد

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (سه شنبه) انتقادها درباره اینکه بازی‌های المپیک زمستانی در این کشور تحت کنترل پیونگ یانگ است، را رد کرد و گف: این بازی‌ها به کاهش تنش در شبه‌جزیره کره کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی از سیاستمداران اپوزیسیون کره جنوبی و محافظه کاران، حضور کره شمالی در این بازی‌ها را مورد انتقاد قرار داده و به دلیل انجام این بازی‌ها در منطقه پیونگ‌چانگ به آن لقب "المپیک پیونگ‌یانگ" داده‌اند.

سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی در نشست خبری گفت: درست یک ماه قبل، تنش در شبه‌جزیره کره را شاهد بودیم اما اقدامات دولت برای مقابله با بحران از طریق گفتگوها باعث شد تا کره شمالی در این بازی‌ها حضور یابد و این نشانه‌ای از امیدواری محسوب می‌شود. ما اصلا نمی‌دانیم که چرا مخالفان باید انجام بازی‌ها در منطقه "پیونگ‌چانگ" را "المپیک پیونگ‌یانگ" بنامند.

پس از چندین ماه تنش و بن‌بست بر سر آزمایش‌های اتمی و موشکی کره شمالِی، دو کره در مذاکراتی رسمی پس از دو سال توافق کردند تا کره شمالی در این بازی‌ها حضور داشته باشند.

سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی در ادامه صحبت‌هایش گفت: زمانی که ورزشکاران کره شمالی به همراه تیم‌های تشویق کننده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ حضور داشتند، هیچکس آن را "بازی‌های آسیایی پیونگ یانگ" نامگذاری نکرد. مطمئنیم که بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی نیز گامی برای برقراری صلح در شبه‌جزیره کره خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما