شناسهٔ خبر: 23705170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاقی نیروهای مقاومت در شرق فرودگاه «ابوالظهور»؛ تروریست‌ها در منطقه محاصره شدند+نقشه

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان خود که در شرق فرودگاه نظامی ابوالظهور حضور داشتند با همرزمان خود که از سمت جنوب استان حلب در حال عملیات بودند، به اصطلاح دست دادند و بدین ترتیب دستاورد میدانی مهمی را کسب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش سوریه حاضر در ریف جنوبی حلب از سمت شهرک «خناصر» با همرزمان خود از سمت شمال شرق فرودگاه نظامی «ابوالظهور» واقع در ریف جنوب شرق ادلب دست دادند.

اندازه بزرگ   

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که با این پیشروی نیروهای مقاومت، تروریستها در منطقه ای به مساحت تقریبی هزار و 100 کیلومتر مربع محاصره شده اند.

اندازه بزرگ   

این منطقه محاصره شده شامل بیش از 100 روستا و شهرک است که از جنوب شرق خناصر در ریف حلب تا شرق فرودگاه ابوالظهور در ریف ادلب امتداد دارد و به منطقه شمالی «السعن» در ریف استان حماه میرسد.

این پیشروی پس از درگیری ارتش سوریه با تروریستهای جبهه النصره و گروههای وابسته به آن حاصل شد که در جریان آن روستاهای «قرع الغزال، ام الهوتة، شویحة أبو عیسى، أم التینة و أم الجورة» آزاد شده بود.

نیروهای مقاومت پس از پیشروی از ریف جنوبی حلب به ویژه روستاهای «المزیونة، العلیة و ام وادی» و از محور جنوب شرق فرودگاه ابوالظهور یعنی روستاهای «بیاعة کبیرة و ام جرین» با هم تلاقی پیدا کردند.

گفتنی است که بیش از یک سوم این منطقه محاصره شده در اشغال داعش و مابقی آن در اشغال النصره قرار دارد.

در همین راستا، ارتش سوریه روز گذشته از ریف جنوب شرق حلب به سمت شمال شرق فرودگاه ابوالظهور حرکت کرد و شهرکهای «حمیمات الدایر، وریدی غربیة، مستریحه و مجاص» را از تروریستها پس گرفت.

نیروهای سوری در جنوب شرق ادلب نیز با تروریستهای النصره درگیر و موفق شدند امنیت شهرکهای «إصطبلات، الحیصة، رسم الورد و سروج» را تأمین کننند.

انتهای پیام/ص

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

برچسب‌ها:

نظر شما