شناسهٔ خبر: 23698112 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«جنسیت و دوستی؛ مواجهه اسلامی با مسئله دختر و پسر» اثر حسن سوزنچی

خبرگزاری شبستان: کتاب «جنسیت و دوستی ؛ مواجهه اسلامی با مسئله دختر و پسر» اثر «حسن سوزنچی» است که مطالعه آن به همه توصیه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، این کتاب به مواجهه اسلامی با مسئله رابطه دختر و پسر می پردازد. دکتر حسن سوزنچی در این کتاب بر آن است که مصداقی از حل مسئله در «علم دینی»را نشان دهد لذا در این بحث از منظر اسلام پرداخته است.

مباحث کتاب در چند فصل ارایه شده  است. درفصل اول تبیین پیش فرض ها  و مبادی حاکم بر راه حل  مد نظر نگارنده ( از منابع اسلامی گرفته شده است که با راه حل های رایج  در فضای سکولار متفاوت است ، بررسی شده است.

 در فصل دوم با توجه به اصولی که در فصل اول به آن پرداخته شده  تا حدودی آسیب شناسی وضع موجود و تصویری از وضع مطلوب  جامعه ازحیث روابط دختر و پسر ترسیم می شود.  تا از طرفی مسئله مورد مورد بحث  روشن تر شود و از طرفی دیگر  زمینه برای درک صحیحی از آنچه به عنوان راهکار ارائه می شود ،آماده شود. راه حلی  که از زاویه نگاه اسلامی برای سطح خرد  اجتماعی  یعنی برای خود خانواده ها  و برای مخاطبان دختر و پسر می تواند ارایه شود. در فصل سوم  مطرح می شود.

 درفصل چهارم به نکاتی در سطح کلان اجتماعی اشاره شده و در پایان  نیز جمع بندی  مباحث ارایه  شده است. همچنین از آنجا که یکی  ازگزینه های پیشنهادی برای رفع معضل در این زمینه ، مسله ازدواج موقت است ، در قسمت ضمیمه کتاب برخی از شبهاتی که در این زمینه مطرح شده ، بررسی شده است. مخاطبان کتاب از سویی متخصصان مربوطه در رشته های علوم اجتماعی و اسلامی  هستند. و از سویی دیگر ممکن است کسانی باشند که با مسئله مد نظر به طور مستقیم مواجه هستند، مانند جوانان ،خانواده هایی آنان ، مسولان و سیاست گذاران کشور.

 کتاب جنسیت و دوستی ؛ مواجهه اسلامی با مسئله دختر و پسر اثر «حسن سوزنچی»  است که مطالعه آن به همه توصیه می شود.

نظر شما