شناسهٔ خبر: 23698093 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰۰ میلیون مترمکعب پساب برای کشاورزی دشت البرز تخصیص یابد

R41451/P1377/S6,50/CT11

معاون استاندار البرز گفت: ۱۰۰ میلیون مترمکعب پساب برای کشاورزی دشت البرز باید تخصیص یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  خسرو ارتقایی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان البرز که عصر امروز در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد،  اظهار داشت: 340 میلیون متر مکعب آب سد امیرکبیر کرج است که 320 میلیون مترمکعب آن به تهران و 20 میلیون متر مکعب به استان البرز اختصاص دارد.

معاون امور عمرانی استاندار البرز افزود: از 150 میلیون مترمکعب آب سد طالقان 115 میلیون مترمکعب آن به تهران و تنها 35 میلیون مترمکعب آن به استان البرز تخصیص می‌یابد.

ارتقایی با بیان اینکه 5 میلیون مترمکعب تخصیص جدید برای هشتگرد دریافت شده است ولی اجرایی نشد، گفت: تهران و البرز به دلیل اینکه سهم کشاورزی ندارند تخصیص جدید آب برای آن‌ها اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه خط دوم آب طالقان به بیلقان باید درخواست شود، عنوان کرد: کمبود از منابع اصلی سطحی برای استان البرز خطرناک است و باید راهکاری ارائه شود تا در شرایط اضطراری 20 میلیون متر مکعب از سد امیرکبیر برای البرز تخصیص یابد.

معاون استاندار البرز ادامه داد: چاه‌های فضای سبز کرج برای شرب مناسب است که باید ساماندهی شود و  100 میلیون مترمکعب پساب برای کشاورزی دشت البرز باید تخصیص یابد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز در ادامه جلسه با بیان اینکه دو طرح زیست محیطی برای آب کرج در حال اجرا است، توضیح داد: 206 میلیون تومان هزینه این دو پروژه است که تنها 60 میلیون پرداخت شده و طرح 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غلامرضا رضایی‌فر مدیرعامل آبفا استان البرز هم در این جلسه تاکید داشت: 30 هزار انشعاب جدید آب داده می‌شود ولی یک لیتر حق آبه جدید به البرز اختصاص نیافته است.

انتهای پیام/ش

نظر شما