شناسهٔ خبر: 23698076 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد

R41405/P41362/S6,75/CT11

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی ۲ هزار و ۶۹۱ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه‌جویی شده بیش از ۲۲۲ میلیون مترمکعب مسدود شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، منصور ستوده پیش از ظهر امروز در شورای حفاظت از منابع آب استان همدان اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی تاکنون 26 جلسه شورای حفاظت از منابع آب استانی و 135 جلسه شهرستانی با موضوع‌های مختلف مانند انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه‌برداشت چاه‌های مجاز، نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند آب و برق روی چاه‌ها، تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های گشت و بازرسی و توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز و طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شده است.

وی افزود: سال گذشته 869 حلقه از چاه‌های غیرمجاز دارای حکم قضایی با حجم آب صرفه‌جویی شده بیش از 56 میلیون مترمکعب و عمق انسداد 28 کیلومتر پ مسدودشده است.

ستوده بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز 461 حلقه چاه غیرمجاز دارای حکم قضایی با حجم آب صرفه جویی شده بیش از 26 میلیون مترمکعب و عمق انسداد 13 هزار متر مسدود شده است.

وی اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی تاکنون 2 هزار و 691 حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه‌جویی شده بیش از 222 میلیون مترمکعب و عمق انسداد 5 هزار متر پر و مسلوب المنفعه شده است.

سرپرست شرکت آب منطقهای همدان عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح تعادل‌بخشی تاکنون 3 هزار و 530 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز نصب شده که بیشترین آن‌ها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

ستوده گفت: تعهد ما برای نصب کنتور در سال جاری 400 دستگاه بوده که تاکنون 376 مورد نصب شده و پیشرفت بیش از 94 درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما