شناسهٔ خبر: 23698016 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش یارانه دولت در راه‌اندازی سیستم‌های نوین آبیاری به ۱۰ میلیون تومان

R41366/P41362/S6,64/CT11

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یارانه دولت در راه‌اندازی سیستم‌های نوین آبیاری به ۱۰ میلیون تومان در هر هکتار افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، سید حسن میرعماد بعدازظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان گرمسار به بیان رویکردها و سیاست‌گذاری‌های سازمان جهاد کشاورزی در تدوین الگوی کشت کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: کشت حفاظتی یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد و در این نوع کشت ما زمین را برخلاف تصوراتی که پیش‌ازاین داشتیم شخم نمی‌زنیم و کشت را به‌صورت مستقیم انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در بیش از 16 هکتار از اراضی استان سمنان کشت حفاظتی انجام می‌شود تصریح کرد: ارتقا سطح کیفی محصولات، افزایش میزان تولید و کاهش میزان آب مصرفی مهم‌ترین سیاست‌های جهاد کشاورزی در تغییر الگوی کشت کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری را گامی مؤثر در راستای کاهش مصرف آب دانست و گفت: این طرح تا سال 92 بالغ‌بر 16 هزار هکتار از اراضی استان را سامان‌دهی کرد و این در حالی است که در چهار سال گذشته این رقم به 25 هزار و 200 هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز بیش از 6 هزار هکتار در دست اقدام است تصریح کرد: علی‌رغم محدودیت‌های مالی در اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری، از سوی دولت به‌خوبی حمایت‌شده است و امسال به ازای هر هکتار اراضی که مجهز به سیستم نوین آبیاری می‌شوند 10 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

میرعماد خاطرنشان کرد: سال گذشته کمک بلاعوض برای کشاورزانی که سیستم نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی خود راه‌اندازی کردند از سوی دولت 7 میلیون تومان پرداخت می‌شد که اکنون این مبلغ به 10 میلیون تومان افزایش یافت.

وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی هم برای اجرای این طرح نداریم ابراز داشت: مشکل نقدینگی در پرداخت یارانه سیستم‌های نوین آبیاری نداریم در شش‌ماهه نخست سال جاری بالغ‌بر 43 میلیارد تومان برای اجرای این طرح نقدینگی در سازمان جهاد کشاورزی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: با توجه به بحران کم‌آبی دولت از هر اقدامی که سبب کاهش مصرف آب شود حمایت می‌کند و دغدغه تأمین منابع برای این بخش نداریم.

انتهای پیام/ز

نظر شما