شناسهٔ خبر: 23697415 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حراج بلیت‌های جشنواره فیلم فجر در بازار سیاه

تهران - ایرنا - در حالیکه کمتر از یک ساعت پس از آغاز پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر بیش از 90 درصد آن به فروش رسید، حالا خبرهایی از فروش این بلیت‌ها در بازار سیاه به گوش می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، «بازار سیاه» که عموماً نامش با فضاهای ورزشی و قبل از مسابقات هیجان انگیز در ورزشگاه‌ها زیاد به گوشمان رسیده، حالا پایش به سینما نیز باز شده است.
افرادی که در این پدیده شوم (بازار سیاه) کار می‌کنند در واقع هدف اصلی‌شان این است از هر طریق ممکن بلیت‌های یک رویداد ورزشی یا هنری را به صورت فله‌ای خریداری کرده و بعد در فضایی دیگر با چند برابر قیمت به فروش می‌رسانند.
پیش فروش بلیت های جشنواره فیلم فجر از ساعت 10 روز شنبه 30 دی ماه آغاز شد و حالا به نظر می‌رسد جشنواره فیلم فجر نیز از این بازار سیاه در امان نمانده و بعد از اینکه پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره ظرف یک ساعت تقریبا تمام شد حالا بعد از دو روز، بلیت‌ها با قیمتی چند برابر از سایت‌‎های فروش آنلاین سر درآورده‌اند.
اما سووال اینجاست که چطور این افراد سودجو به یکباره می توانند این همه بلیت را خریداری کنند و به دو برابر قیمت بفروشند.
هرچند استقبال از پیش‌فروش فیلم‌ها در نهایت موجب شد مسئولان جشنواره ظرفیت جدیدی را به پیش‌فروش فیلم‌ها اضافه کنند با این وجود بازار سیاه فروش بلیت‌ها در همین یکی دو روز رونق گرفته است.
این درحالیست که سری 11 تایی بلیت‌ها از طریق سایت سینما تیکت در بهترین سینما، 132 هزار تومان فروخته شده و قیمت این بلیت‌ها در بازار سیاه تا 350 هزار تومان رسیده است.
به نظر می‌رسد مدیران جشنواره برای جلوگیری از این بازار سیاه باید اقدامات پیشگیرانه‌ای را در نظر می‌گرفتند تا دوستداران سینما که عموما از دانشجویان این رشته هستند مجبور به خرید بلیت با چند برابر قیمت اصلی نباشند.
به گزارش ایرنا، سینماها و پردیس‌های استقلال، اریکه ‌ایرانیان، آزادی، تماشا، جوان، چارسو، راگا، فرهنگ، کوروش، کیان، مگامال و ماندانا با مجموع ۲۲ سالن سینمایی و ظرفیت بیش از ۶ هزار مخاطب، سینماهای مردمی جشنواره سی‌وششم را تشکیل می‌دهند.
سی وششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.
فراهنگ ** 9246 ** خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما