شناسهٔ خبر: 23696097 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

پیام تسلیت موسسه نمایشگا‌های فرهنگی برای محسن سلیمانی

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با درگذشت محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و دارنده نشان درجه یک هنر در زمینه ادبیات داستانی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، درگذشت این نویسنده و مترجم عزیز را به خانواده محترم آن مرحوم و اهالی فرهنگ و نشر کشور تسلیت می‌گوید.   

محسن سلیمانی متولد ۱۳۳۸ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی است و در حوزه ترجمه و نقد ادبیات داستانی و داستان‌نویسی فعالیت داست، کار نویسندگی را در «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» از سال ۱۳۵۹ شروع کرد. در آن‌جا چند سالی مسئول واحد ادبیات داستانی بود و سردبیری جُنگ‌های سوره از شماره ۱ تا ۹ را برعهده داشت.

سال ۱۳۶۶ همراه با تعدادی از هنرمندان از حوزه جدا شد و به «کیهان فرهنگی» رفت و مسئول بخش ترجمه ادبی و ادبیات داستانی «کیهان فرهنگی» شد. بعد از سه سال به معاونت امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت و چند سالی در لندن و نیویورک مسئول بخش فرهنگی ایران بود.

مرحوم سلیمانی به‌عنوان دبیر سروریس در روزنامه‌های همشهری (۱۳۷۰)، روزنامه صبح امروز (۱۳۷۹) و بهار (۱۳۷۹) فعالیت داشت.

سلیمانی تاکنون در زمینه نقد ادبی، اصول داستان‌نویسی و همچنین داستان در حدود ۷۰ کتاب ترجمه و تألیف کرده‌ است. چند سالی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران داستان‌نویسی نیز تدریس کرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۴ به سلیمانی نشان درجه یک هنری در زمینه ادبیات داستانی اعطا کرد.

نظر شما