شناسهٔ خبر: 23689863 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

تولید عایق برای جلوگیری از انتشار صدا بین طبقات ساختمان

- همشهری آنلاین: محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید عایق‌های کوبه‌ای برای جلوگیری از انتشار صدا بین طبقات ساختمان‌ها شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، محمدرضا منتظری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این که این شرکت به منظور ارائه خدمات حوزه انرژی ایجاد شده است، اظهار کرد: بهینه‌سازی انرژی در ساختمان، عایق‌بندی، تنظیم صدا در ساختمان، تکنیک‌های مقاوم‌سازی در برابر حریق و ... جزو فعالیت‌های این شرکت به شمار می‌رود.

وی با بیان این که ما در ۳ حوزه آکوستیک، انرژی و بازیافت فعالیت می‌کنیم، خاطر نشان کرد: تولید عایق‌های کوبه‌ای برای جلوگیری از انتشار صدای اضافی بین طبقات ساختمان‌ها که ناشی از راه رفتن، جابجایی وسایل و ... می‌شود در این شرکت انجام می‌گیرد.

وی افزود: این عایق‌ها انعطاف‌پذیر هستند و با طول عمر و مقاومت بالا منجر به جلوگیری از صدای اضافی بین طبقات می‌شود.

منتظری عنوان کرد: در اصل در راستای ارائه راهکارهایی برای آسایش صوتی ساکنان یک واحد اداری، تجاری، سالن‌ها، رستوران و ... فعالیت می‌کنیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان این که طراحی ساخت تجهیزات آزمون صوتی و در نهایت ساخت آزمایشگاه آکوستیک در این شرکت رخ داده است، گفت: در این آزمایشگاه قابلیت آزمون صوتی روی دیوار، کف، درب، پنجره و ... وجود دارد تا آرامش صوتی برای افراد را فراهم سازد.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقاتمان توانستیم مناسب‌ترین مواد را شناسایی کنیم و با بررسی خواص آکوستیکی عایق‌هایی برای ساختمان‌ها به تولید رساندیم که هزینه کم و کیفیت بالایی دارند.

به گفته وی، این شرکت مهندسی صوت (آکوستیک) بوده و در حال ارائه خدمات تخصصی در حوزه انرژی است.

برچسب‌ها:

نظر شما