شناسهٔ خبر: 23687941 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پویش مردمی خورشیدنو در گنبدکاووس برای بازسازی روستای تپانی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم آغاز به کار این پویش مردمی که شنبه شب در سینما هجرت گنبدکاووس برگزار شد، سردار 'حسین یکتا' مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع)،

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم آغاز به کار این پویش مردمی که شنبه شب در سینما هجرت گنبدکاووس برگزار شد، سردار 'حسین یکتا' مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع)، فرهاد صفری یکی از زلزله زدگان روستای تپانی و نیز جمع زیادی از مردم این شهرستان حضور داشتند.
دبیر پویش مردمی خورشید نو در این مراسم با اشاره به عمق فاجعه در زلزله کرمانشاه، هدف از راه اندازی این پویش مردمی را جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای اهالی روستای تپانی و مشارکت در بازسازی این روستا ذکر کرد و گفت: 12 کانکس برای اسکان موقت، 12 چشمه توالت و هشت باب حمام به همراه برخی ملزومات آموزشی، تفریحی و ورزشی، فرهنگی و تربیتی و بهداشتی و سلامت از نیازهای اولیه و اساسی مردم این روستا می باشد.
حسن جعفری افزود: علاقه مندان به مشارکت در این امر خداپسندانه می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را برای تامین این نیازها به شماره کارت 5041721057172570 نزد بانک رسالت واریز نمایند.
به گزارش ایرنا، فرهاد صفری یکی از زلزله زدگان روستای تپانی که در این مراسم حاضر بود نیز با بیان بخش هایی از حادثه زلزله کرمانشاه و اینکه در این زلزله همسر و دو فرزند خود را از دست داده است، گفت: امروز مردم زلزله زده کرمانشاه و روستای تپانی سرپل ذهاب به کمک های مردمی شدیدا نیاز دارد.
وی افزود: در زلزله 70 روز پیش، در روستای تپانی که حدود 60 خانوار جمعیت دار ، 16 نفر کشته و چهار نفر نیز مصدوم شدند که هم اکنون در بیمارستان ها بستری هستند.
صفری، اقلام خوراکی، کانکس و لوزام بهداشتی را از مهمترین نیازهای مردم روستای تپانی ذکر کرد و گفت: کمبود پزشک و لوازم بهداشتی سبب شده تا برخی کودکان و نیز زنان دچار بیماری های عفونی شوند.
وی از مردم ایران بویژه گنبدکاووس خواست همچنان به ارسال کمک های خود برای مردم زلزله زده استان کرمانشاه ادامه دهند تا وضعیت به شرایط عادی باز گردد.
به گزارش ایرنا، مدیر عامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه با بیان اینکه عمق فاجعه زلزله در کرمانشاه بالا است، گفت: اگرچه دولت و نظام در حد توان و امکانات به مناطق زلزله زده کمک کرده و همچنان دراین مناطق خدمات رسانی می کنند اما حجم خسارت ها بالاست و زلزله زدگان نیاز به کمک های مردمی دارند.
سردار حسین یکتا افزود: مردم شیعه و اهل سنت استان کرمانشاه که مردمی شجاع، غیور، قهرمان و همیشه در صحنه هستند، امروز به دلیل امتحان الهی نیاز به کمک شما مردم دارند.
وی کمک به مردم زلزله زده را برای کاهش آلام آنان مهم دانست و یادآور شد: مردم این دیار پیش از این نیز در دوران دفاع مقدس خانه هایشان ویران شد و متحمل خسارت های زیادی شدند.
سردار یکتا اضافه کرد: پویش مردمی خورشید نو در گنبدکاووس برای نخستین بار در کشور توسط یک هیات مذهبی راه اندازی شده و اگر این حرکت موفق شود می توان آن را به دیگر نقاط کشور نیز تسری داد.
درحاشیه این مراسم اصغر نودهی رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مردم این شهرستان در مجموع 6 میلیارد ریال از طریق این جمیعت به صورت نقدی و غیر نقدی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه کمک کردند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7،3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان در استان کرمانشاه رخ داد که در آن علاوه خسارات سنگین اقتصادی به واحدهای مسکونی و زیربنایی منطقه، چند هزار نفر از مردم این استان مصدوم و بیش از 500 نفر کشده شدند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

نظر شما