شناسهٔ خبر: 23683385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

در پی اخطار یک عضو هیات رئیسه مجلس مطرح شد

استفساریه مربوط به آتش نشانان بار مالی پیش بینی نشده دارد

صاحب‌خبر - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح استفساریه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی که مربوط به شمولیت مشاغل سخت و زیان آور به متصدیان مشاغل عملیاتی آتش نشانی و پرتوکاران اشعه دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان را مغایر اصل ۷۵ و قانون برنامه ششم توسعه دانست و خواستار اصلا ح این استفساریه شد.
به گزارش ایسنا، غلامرضا کاتب در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی و ماده ۲ قانون برنامه توسعه طرح مذکور را دارای بار املی جدید برای سازمان تامین اجتماعی دانست و این طرح را قابل بررسی ندانست.
نماینده مردم گرمسار در مجلس با بیان اینکه در قالب این استفساریه نمی‌توان قانونگذاری جدید کرد گفت: خروج آتش نشانان غیر مشمول از قانون سازمان آتش نشانی و مشولیت آنان در شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی و تسری تبصره 2 ماده ۷۶ این قانون به آنان موجب افزایش استفاده این عزیزان از مزایای مشاغل سخت و زیان آور می شود که البته آنان براساس قانون آتش نشانی سه ماه در سال از این قانون بهره‌مند هستند. اما این استفساریه در صدد افزایش این مدت به شش ماه است، ولی هیچ پیش بینی برای بار مالی آن ندارد.
مسعود پزشکیان با وارد دانستن این اخطار گفت: در این باره دو نظر متفاوت وجود دارد یا باید خلاف قانون اساسی بودن این استفساریه را به رای بگذاریم یا باید ارجاع استفساریه به کمیسیون اجتماعی یا اعمال دغدغه دوستان را به رای بگذاریم که بنده برای بازگشت طرح اسفساریه به کمیسیون و اصلاحات مورد نیاز دوستان، استفساریه را به رای می گذارم.
نایب رئیس مجلس افزود: طبق ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه باید بار مالی هرگونه مصوب مجلس پیش‌بینی شود. سپس مجلس وارد رای‌گیری شده و از ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه۱۳۷ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۸ رای ممتنع به وارد بودن اخطار داده شد.

برچسب‌ها:

نظر شما