شناسهٔ خبر: 23681915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست فرمانداری البرز:

قانون منع استفاده شهرداری ها از آب شرب اجرایی می شود

قزوین- ایرنا- سرپرست فرمانداری البرز گفت: قانون منع استفاده شهرداری ها از آب شرب از سال آینده در دستور کار قرارخواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد نصیری روز یکشنبه در نشست شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان البرز افزود: بحران آب و کاهش چشمگیر نزولات جوی ضرورت اجرای این قانون را دو چندان کرده است.
وی اظهار کرد: باید برنامه عملی برای جمع آوری آب های سطحی و پساب ها برای آبیاری فضای سبز تدوین شود تا با قطع انشعابات شهرداری ها، در آبیاری فضای سبز با بحران مواجه نشویم.
وی ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار ومدیریت مالی دقیق را یادآور شد و گفت: یکی از راه های ایجاد درآمد ثابت و پایدار برای شهرداری ها توجه به برند سازی و استفاده ازظرفیتها های موجود در شهرها است.
وی افزود: شهرهای این شهرستان ظرفیت خوبی برای برند شدن دارند به طوری که شهر الوند قهرمانان ملی و جهانی و زیرساخت های خوبی در حوزه ورزش دارد که می تواند تبدیل به شهر ورزش استان شود.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح گردشگری ورزشی و برگزاری مسابقات محتلف می توان به معرفی شهر و ایجاد درآمد پایدار دست یافت.
سرپرست فرمانداری البرز گفت: جذب سرمایه گذار، رعایت آئین نامه 16،17در شیوه هزینه کرد شهرداری ها و شوراها، واگذاری مناقصات و معاملات به بخش خصوصی، فعال سازی کمیسون ها به عنوان بازوان توانمند شهرداری ها برای برخورد وجریمه متخلفان و تشکیل کمیته درآمد منظم از عوامل توانمندسازی شهرداری ها هستند.
وی ادامه داد: اعطای مجوزهای غیرقانونی، اعمال تخفیفات ویژه جرایم ساختمانی انبوه ساز، واگذاری زمین بدون لحاظ صرفه و صلاح شهرداری ها و عدم اجازه مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها، موجبات نارضایتی عمومی را فراهم می آورد ودرآینده شهرداری را با معضلات جدی مواجه می کند.
شهرستان البرز با جمعیتی بیش از 200هزارنفر به مرکزیت الوند در‌14کیلومتری مرکز استان واقع شده ودارای دو بخش مرکزی و محمدیه و چهارشهر الوند ومحمدیه وشریفیه و بیدستان است.
6012خبرنگار: خدیقه بابایی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما