شناسهٔ خبر: 23680771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بودجه نباید مانعی برای احیای تاریخ تبریز باشد

R7887/P1377/S6,47/CT11

استاندار اسبق آذربایجان شرقی با تأکید بر گم نکردن احساس ایرانی‌گری و تبریزی‌گری با تکیه بر میراث تاریخی گفت: روزگار امروز این شهر اثری از تبریز قدیم ندارد و نباید مسئله بودجه مانعی برای احیای تاریخ تبریز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، نورالدین وحیدی غروی دومین استاندار آذربایجان شرقی بعد از انقلاب اسلامی، در نشست شورای اسلامی شهر تبریز با تبریک آغاز رویداد بزرگ تبریز 2018 و انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اظهار کرد: عمیقاً آرزو و دعا می‌کنم که برنامه تبریز 2018 با موفقیت انجام شود اما قرار نیست تعارف کنم، احساس آمادگی تبریز برای رویداد 2018 نکردم و انگار قرار نیست پایتخت گردشگری جهان اسلام شود.

 وی ادامه داد: رکود اقتصادی و بودجه نباید بهانه ای برای از یاد بردن تاریخ قدیم تبریز باشد. امروز نگاه‌مان به تهران که پیشینه چندانی هم ندارد دوخته‌شده است و باید این را باور داشته باشیم که تبریز همچنان مانند گذشته جایگاه اثرگذاری بر تهران دارد و احساس خود برتربینی را افزایش دهیم و باید این ما باشیم که به آن‌ها یاد می‌دهیم، نه اینکه از تهران یاد بگیریم.

غروی با تاکید بر اینکه باید بدانیم میراث دار چه انسان‌های بزرگی بوده‌ایم گفت: باید بامطالعه تاریخ تبریز قدیم بدانیم امثال علی موسیو، مهدی کوزه کنانی، منصوره اتحادیه، دوافروش و بقیه افرادی که فکر و ثروت خود را در راه مشروطه گذاشتند چگونه کار کرده‌اند که تبریز در آن زمان به شهر اولین‌ها تبدیل شد.

وی با تأکید بر گم نکردن احساس ایرانی‌گری و تبریزی‌گری با تکیه بر میراث تاریخی ابراز کرد: روزگار امروز این شهر اثری از تبریز قدیم ندارد و نباید مسئله بودجه مانعی برای احیای تاریخ تبریز باشد.

استاندار اسبق آذربایجان شرقی با یادآوری به توپ بسته شدن مجلس شورای ملی گفت: به مجرد اینکه مجلس شورای ملی به توپ بسته شد، انجمن ولایتی تبریز به‌عنوان پارلمان ایران انتخاب شد و این انجمن زمانی که پارلمان‌های اروپایی را از پرداخت مساعدت به محمدعلی شاه نهی کرد، هیچ‌کدام از این پارلمان‌ها درباره چندوچون این درخواست حتی سؤال نکردند و به این خواسته انجمن احترام گذاشتند و این گوشه‌ای از جایگاه والای تبریز است.

وی با اشاره به اینکه نوشته‌ها برعلیه تاریخ ایران و مشروطه بسیار است گفت: ما باید اصالت تاریخیمان را گم نکنیم، درباره انجمن تبریز بازخوانی کنیم، تاریخ مشروطیت را بخوانیم و با بررسی تاریخ 110 سال پیش تبریز، چگونگی تبدیل آن به شهر اولین‌ها را بررسی کنیم. باید ببینیم در ذهن امثال قاسم خان والی، شهردار تبریز ویا کوزه کنانی چه می‌گذشت و به دنیا چگونه نگاه می‌کردند تا در تاریخ معاصر هم تبریز به شهر اولین ها تبدیل شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما