شناسهٔ خبر: 23679517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

10 هزار کشته در درگيري هاي يمن

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در يمن اعلام کرد تخمين زده مي شود حدود ده هزار نفر تاکنون در درگيري هاي يمن جان خود را از دست داده باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در يمن روز يکشنبه اعلام کرد تخمين زده مي شود حدود ده هزار نفر تاکنون در درگيري هاي يمن جان خود را از دست داده باشند.
جيمي مک گلدريک گفت باور بر اين است که شمار زيادي از اين افراد به سبب ابتلا به بيماري هاي قابل پيشگيري دچار «مرگ خاموش» شده اند و اين در حالي است که ميليون ها تن نيز در آستانه قحطي و گرسنگي قرار گرفته اند. مک گلدريک در گفتگو با خبرنگاران در صنعا گفت کودکان به صورتي خاص آسيب پذير هستند. حدود سه سال است که ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي با حمايت آمريکا در حال انجام دادن حملات هوايي در يمن عليه انصارالله است. جنگ در يمن همچنين سبب بي خانمان شدن حدد دو ميليون نفر شده است. فروپاشي اقتصادي نيز سبب قطع ارائه خدمات اساسي شده و اين موضوع به نوبه خود سبب شيوع وبا در اين کشور شده است که تاکنون به کشته شدن حدود دو هزار نفر منجر شده است. حدود يک ميليون نفر نيز در حال حاضر به اين بيماري مبتلا هستند. ابتلا به ديفتري نيز در در يمن در حال گسترش است.
مک گلدريک گفت ورود چهار جرثقيل به بندر حديده خبر خوبي بود که هفته گذشته اعلام شد. هفتاد درصد از واردات يمن از طريق بندر حديده انجام مي شود. او گفت اميدوار است در آينده اين بندر به روي همه کمک هاي بشردوستانه و تجاري باز شود.

نظر شما