شناسهٔ خبر: 23679041 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دهه فجر و ۵ برنامه ملی ورزشی

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش از برگزاری پنج برنامه ملی ورزشی کشور به مناسبت دهه فجر خبر داد.

صاحب‌خبر -
دهه فجر و ۵ برنامه ملی ورزشیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان درباره اعلام برنامه‌های کشوری دهه مبارک فجر، گفت: به منظور توسعه ورزش همگانی پنج برنامه ورزشی داریم که در سراسر استان‌های کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: نخستین برنامه این ایام، المپیاد ورزش همگانی استان‌ها است که در هشت رشته ورزشی طناب زنی، دارت، شوت بسکتبال، روپایی، طناب کشی، والیبال سه نفره، داژبال و پنالتی هدفمند با یک میلیارد و پانصد میلیارد تومان اعتبار در ۴۳۰ مرکز شهرستان برگزار خواهد شد.
معاون وزیر ورزش با بیان این که علاوه بر هشت رشته عنوان شده ۲ رشته دیگر بومی و محلی به فراخور هر استان هم در نظر گرفته شده است، گفت: هدف از این مسابقات که با شعار «همه برنده هستیم» برگزار می‌شود، عمومی کردن فعالیت‌های ورزشی در بین مردم در شهرستان‌ها و روستا است تا در قالب رشته‌های ورزشی انگیزه مشارکت در این مهم به وجود آید.
وی از برگزاری مرحله کشوری مسابقات کارکنان دولت در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: مرحله نخست این مسابقات در هفته تربیت بدنی برگزار شد که قرار است مرحله فینال و یا مسابقات ملی کارکنان با حضور ۲ هزار و هشتصد کارمند در قالب ۶ رشته ورزشی و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به میزبانی شیراز، قزوین، مشهد و همدان برگزار شود. مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور مسئولان عالی رتبه وزارت ورزش و روسای فدراسیون‌ها انجام می‌شود.
شعبانی بهار یکی دیگر از برنامه‌های ورزشی این ایام را پیاده روی همگانی و ملی عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات مغفول مانده در این سال‌ها برپایی پیاده روی خانوادگی و ملی در سراسر کشور بود که به برکت دهه مبارک فجر ۱۳، ۲۰ و ۲۷ بهمن در ۴۲۶ شهرستان و در سه بخش برگزار می‌شود. برای این برنامه هم سه میلیارد تومان پیش بینی و به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه برنامه کوه روی خانوادگی یکی دیگر از برنامه‌های دهه مبارک فجر است، افزود: ۳۲۶ برنامه کوه روی و تپه نوردی در مراکز شهرستان‌ها و استان‌ها پیش بینی کرده ایم تا همه اعضای خانواده بتوانند در آن شرکت داشته باشند. برای این همایش یک میلیارد تومان به استان‌ها ابلاغ اعتبار داده شده است.
معاون ورزش همگانی وزیر ورزش آخرین و پنجمین برنامه را جشنواره‌های بومی و محلی سراسر کشور اعلام و گفت: برای برگزاری این جشنواره فدراسیون‌ها از طریق هیئت‌های روستایی ۵۰۰ بخش از شهرستان‌ها را درگیر کار کرده اند که حدود ۲ میلیارد تومان هزینه دربر دارد.
وی در ورزش همگانی با تاکید به این نکته که این برنامه‌ها به جز ورزش کارکنان برای نخستین بار است که برگزار می‌شود، افزود: امیدوارم همه این برنامه‌ها زمینه مشارکت مردم را در ورزش افزایش دهد و موجب شادی و تندرستی شود تا بتوانیم ایام دهه مبارک فجر را با سلامتی و شادابی برگزار کنیم.
شعبانی بهار ادامه داد: انتظار داریم رسانه‌ها به نحو مطلوب و شایسته در خصوص این برنامه‌ها اطلاع رسانی و در نهادینه کردن فرهنگ ورزش ما را یاری کنند چرا که اگر رسانه به کمک ورزش همگانی نشتابد هیچ گاه نمی‌توان انتظار توسعه داشت. حضور رسانه در فعالیت‌های ورزشی می‌تواند یکی از ارکان توسعه ملی باشد.

نظر شما