شناسهٔ خبر: 23676621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گازگرفتگی دانش آموزان در یکی از مدارس حومه مشهد

مشهد- ایرنا- رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 23 دانش آموز دختر در مدرسه روستای کورده واقع در مسیر جاده مشهد - چناران بر اثر گازگرفتگی به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شدند.

صاحب‌خبر -

شهرام طاهرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی این حادثه پیش از ظهر امروز در یک دبیرستان دخترانه حال همه دانش آموزان مساعد گزارش شده و آنها پس از دریافت خدمات درمانی تا چند ساعت دیگر از بیمارستان مرخص می شوند.
وی گفت: مسمومین این حادثه توسط یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافته اند.
رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد نیز گفت: این حادثه در دبیرستان دوره متوسطه اول که دارای سه کلاس 24 نفره است حوالی امروز ظهر رخ داد.
علی ابری افزود: بخاطر وزش شدید باد در منطقه و پدیده وارونگی در لوله بخاری به رغم استاندارد بودن کلاهک لوله و بخاری مسمویت دانش آموزان رخ داد که با هوشیاری و سرعت عمل مدیریت مدرسه و انتقال زودهنگام دانش آموزان از بروز فاجعه جلوگیری شد.
وی گفت: 21 نفر از این دانش آموزان پس از طی مراحل کنترل و درمان اولیه مرخص شده اند و دو دانش آموز دیگر به دلیل بروز برخی عوارض تنفسی ناشی از مسمومیت تحت نظر پزشک هستند اما حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.
خراسان رضوی دارای یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است. 55 درصد این تعداد در شهرستان مشهد تحصیل می کنند.
خبرنگاران: آرزو جاودانی و مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/3027

انتهای پیام /*

نظر شما