شناسهٔ خبر: 23675619 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به شهرستان کردکوی اختصاص یافت

R41471/P41362/S6,70/CT11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از اختصاص ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در فاز نخست به شهرستان کردکوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کردکوی، سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سلامت و رفاه است. در شهرستان کردکوی  بیش از 72 درصد مردم از بیمه سلامت استفاده می‌کنند و 28 درصد از دیگر بیمه‌های درمانی برخوردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: اگر به وضعیت اقتصادی و اشتغال بیمه‌شدگان شهرستان کردکوی توجه شود، از نظر حمایتی تعداد بیمه‌شدگان در این شهرستان زیاد است. دولت برای سال 1396 تا سال 99 برنامه‌های زیادی را در حوزه اشتغال و اقتصادی در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: اگر در این مدت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها  فعالیت‌های خود را به درستی انجام دهند شاهد آن خواهیم بود که وضعیت اقتصادی و اشتغال در کشور و استان گلستان بهبود می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: در بخش اشتغال روستایی دولت 1.5 میلیارد دلار اختصاص داده که بانک‌ها هنوز ابلاغ اعتبار نکردند گرچه ابلاغ شفاهی به بانک‌ها انجام شده است.

مازندرانی افزود: در حوزه اشتغال فراگیر در شهرستان کردکوی از تبصره ماده 18 می‌توانند 23 میلیارد تومان طرح متقاضیان در مرحله نخست ارائه کنند و در ارائه این تسهیلات یارانه‌ها در شهرستان‌ها 2 درصد، شهرستان‌های محروم  5 درصد و برای طرح‌های دانش بنیان تا 8 درصد منظور شده که می‌توانند متقاضیان استفاده کنند.

وی گفت: دولت برای آنکه وضعیت اشتغال را رصد کنند سامانه‌ای را تحت عنوان "کار" را راه‌اندازی کرده و طرح‌ها باید در این سامانه ثبت شود. دولت با این طرح به دنبال این است که در مشاغل خانگی نیز شفاف‌سازی شود و موانع جذب منابع شناسایی و رفع شود.

مازندرانی گفت: در شهرستان کردکوی تاکنون 33 طرح اشتغال جذب شده و نزدیک به 700 میلیون سرمایه در گردش و 100 میلیارد تومان سرمایه ثابت جذب و مصوب شده است. ایجاد 19 هزار و 400 شغل امسال برای استان گلستان در نظر گرفته شده و سهم شهرستان کردکوی از این میزان نزدیک به یک‌هزار و 200 شغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: تاکنون 920 شغل یعنی 86 درصد از مشاغل در شهرستان کردکوی در سامانه ثبت شده است. از سال 1390 تا کنون میزان فارغ التحصیلان دانشگاهی و متقاضیان بازار کسب و کار افزایش یافته است.

وی گفت: رشد بانوان متقاضی به بازار کسب و کار  در استان افزایش یافته و بر این اساس 20 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در نظر گرفته شده که بخشی از آن پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: بیش از 63 درصد افرادی که جذب بازار کسب و کار در طرح کارورزی شدند خانم‌ها هستند.

انتهای پیام/ز

نظر شما