شناسهٔ خبر: 23675321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای شهر همدان عنوان کرد:

واگذاری اقساطی انشعاب آب به ساکنان منطقه حصار شهید مطهری همدان

همدان - رئیس شورای شهر همدان از واگذاری اقساطی انشعاب آب به ساکنان منطقه حصار شهید مطهری همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مولوی ظهر یکشنبه در دیدار مردمی اعضای شورای شهر همدان با اهالی حصار شهید مطهری همدان با بیان اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمت رسانی به آنها از وظایف مسئولان است، گفت: شورای شهر و مدیریت شهری در حد توان و طبق قوانین در راستای توسعه عدالت گام برمی‌دارند.

ابراهیم مولوی با تأکید بر اینکه در شورای چهارم بخشی از مشکلات این منطقه حل شد که آسفالت ریزی، تنظیف و اجرای برخی امور عمرانی از جمله آنها بوده و همچنان استمرار دارد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و به تبع آن شرایط اقتصادی شهرداری، باید اقدامات جهادی صورت گیرد تا بتوان به وظایف خود عمل کرد و  با کار جهادی می توان تاکیدات مقام معظم رهبری را تحقق بخشید.

مولوی مشکل اساسی منطقه حصار شهید مطهری همدان اسناد مالکیت موقوفه عنوان کرد و با بیان اینکه این مشکل چندین سال است گریبان مردم این منطقه را گرفته است، به تعهداتی که مدیران خدمات رسان از جمله شرکت‌های گاز و آب‌وفاضلاب اعلام کرده اند اشاره کرد و گفت: طبق وعده شرکت گاز، اهالی  منطقه حصار شهید مطهری برای دریافت انشعابات گازی مشکلی نخواهند داشت و همچنین بر اساس وعده مدیریت آب و فاضلاب استان همدان نیز خرید انشعابات این شرکت در منطقه به صورت اقساطی انجام می شود.

شهرداری پیشنهاد خود را برای دیوارچینی رودخانه به شورا ارائه دهد

مولوی با اشاره به رودخانه واقع در منطقه ۴ شهر همدان افزود: شهرداری پیشنهاد خود را برای دیوارچینی این رودخانه به شورا ارائه دهد.

وی بر ایجاد فضای سبز، آسفالت و سایر خدمات توسط خدمات شهری تأکید کرد و گفت: بازگشایی معبر ۲۴ متری به بلوار آیت الله نجفی از اقداماتی است که اجرای آن باعث خارج شدن حصار شهید مطهری از بن بست خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان نیز گفت: مدیریت شهری باید علاوه بر در نظر گرفتن کمبودهای اقداماتش در مناطق، خدمات ارائه شده را هم انعکاس دهد، چرا که اطلاع از اقدامات موجب ایجاد دلگری در بین مردم می‌شود.

کامران گردان اظهار کرد: در مجموع در منطقه ۴ شهر همدان یک هزار و ۷۰۰  تن آسفالت با هزینه ۳۴۰ میلیون تومان پخش شده است که شامل لکه‌گیری نوارهای حفاری و تمامی محله و لکه‌گیری خیابان‌های کوچک بوده است.

وی به زیرسازی معابر با ۵۰ میلیون تومان اعتبار اشاره کرد و یادآور شد: همچنین برای جدولگذاری این منطقه ۵۰ میلیون تومان و برای دیوارکشی رودخانه نیز ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

گردان با اشاره به ترمیم مدرسه فاطمه الزهرا (س) و احداث محوطه فضای سبز به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در منطقه ۴، ادامه داد: کارگران خدمات شهری به صورت شبانه‌روز در دو شیفت کاری در حال خدمات رسانی به شهروندان منطقه ۴ هستند و همچنین جمع آوری زباله ها در ۳ شیفت کاری توسط مأموران خدمات رسان انجام می شود.

مشارکت شهروندان منطقه۴ همدان در پرداخت عوارض تنها ۲ درصد بوده است

سخنگوی شورای شهر همدان در ادامه این نشست به پرداخت عوارض در منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: مشارکت شهروندان در این منطقه، تنها ۲ درصد بوده است، در حالی که پروانه صادر شده برای در این منطقه در مجموع ۲۰ میلیون تومان بوده و هزینه‌های انجام شده شهرداری در این منطق،   چند برابر این مبلغ بوده است.

گردان با تأکید بر اینکه در هر صورت هدف شورای شهر توزیع متوازن خدمات در تمامی سطح شهر است، بیان کرد: تلاش ما بر این است که ارائه خدمات مناسبی را در مناطق مختلف شهر شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دامداری‌های موجود در منطقه ۴ شهر همدانگفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ مورد مراکز دامداری در این منطقه وجود داشت که اکثر این مراکز، جمع‌آوری و تعیین‌تکلیف شده‌اند، البته چند مورد باقی مانده است که آنها نیز تا پایان سال جمع آوری خواهند شد.

گردان همچنین مشارکت شهروندان در مدیریت شهری را لازمه خدمات‌رسانی مناسب در سطح شهر دانست.

آغاز اقدامات متوازن برای حاشیه شهر

شهردار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه در رویکرد جدید مدیریت شهری به همراه سیاست‌های عدالت‌محورانه اعضای شورای شهر، اقدامات متوازنی برای حاشیه شهر آغاز شده است، گفت: این مهم برای آن است تا با انجام اقدامات مناسب، رضایتمندی شهروندان را جلب کنیم.

عباس صوفی توجه به مناطق توانمندسازی و حاشیه شهر را از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری برشمرد و افزود: توسعه فضای سبز این منطقه از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد و  در حال حاضر بودجه ای برای احداث پارک در منطقه ۴ لحاظ شده است.

وی اجرای آسفالت و پوشش رودخانه این منطقه را از دیگر اقداماتی برشمرد که عملیات اجرایی آنها بزودی آغاز خواهد شد.

صوفی همچنین اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵، توسعه ساخت‌وساز در مناطق حاشیه شهر به گونه ای خواهد بود تا طبق ضوابط به اسناد عادی هم برابر اسناد سنددار، پروانه ارائه شود.

وی با اشاره به تخفیف های تعرفه عوارض پبشنهادی سال ۹۷ در شهرداری، گفت: بر اساس مصوبه، ساخت‌وساز در مناطق حاشیه شهر و املاک مسیری از تخفیفات برخوردار خواهند بود.

شهردار همدان ناحیه‌محوری را یکی از سیاست‌های شهرداری برشمرد و افزود: مسئولان ناحیه می توانند رابطی بین اهالی، مدیریت شهری و اعضای شورای شهر باشند تا خواسته‌های شهروندان را به مجموعه مدیریت شهری انتقال دهند.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان نیز ضمن قدردانی از اعضای شورا و همکاری آنها با ادارات مختلف، گفت: جمعیت تحت‌پوشش خدمات فاضلاب در کشور ۴۵ درصد است.

سید هادی حسینی‌بیدار با بیان اینکه تمامی برنامه های تدارک دیده شده در شهر با هماهنگی شورای شهر به سرانجام می رسد، افزود: اقدامات انجام شده در منطقه حصار مطهری، حاصل هماهنگی و کمک مسئولان به‌ویژه شورای شهر و شهرداری است.

حسینی‌بیدار همچنین گفت: تنها رودخانه شهر همدان که عاری از فاضلاب بوده، نیازمند اجرای پوشش سطح آن است.

وی با اشاره به درخواست اهالی منطقه ۴ برای اجرای فاضلاب در یکی از معابر این منطقه اظهار کرد: باید زیرسازی این معابر به پایان برسد که در نخستین فرصت ممکن، شبکه فاضلاب آن هم اجرایی خواهد شد.

دغدغه مسئولان، هماهنگی برای رفع مشکلات مردم است

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان اظهار کرد: دغدغه مسئولان، هماهنگی برای رفع مشکلات مردم است که تلاش می‌کنیم تا هزینه انشعابات این شرکت به صورت اقساطی دریافت شود.

حسینی بیدار همچنین تأکید کرد: با توجه به بارش‌های کم در منطقه، با بحران جدی آب مواجه هستیم که باید فرهنگ صرفه جویی مصرف آب در جامعه نهادینه شود.

نماینده معتمدان محله حصار مطهری نیز گفت: با توجه به کمبود منابع مالی، مشکلات این منطقه اولویت‌بندی شده که لازم است مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهند.

علی یونسی مهمترین اولویت مشکلات در منطقه ۴ را آب‌وفاضلاب برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در این زمینه اقدامات مناسبی توسط مسئولان امر، صورت گیرد.

با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب منطقه ۴ یکی از اقدامات اثرگذار بود که اخیرا نیمه‌کاره رها شده است، خواستار ادامه فعالیت این پروژه و به اتمام رساندن معابر این منطقه در حوزه شبکه فاضلاب شد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به معیشیت اقتصادی اهالی منطقه ۴ شهر همدان و مصوبات دوره گذشته در فرمانداری، لازم است ارائه انشعابات آب‌وفاضلاب به صورت اقساطی دریافت شود.

این معتمد محله همچنین خواستار استقرار دستگاه CPR و مرکز داروخانه در درمانگاه این منطقه شد و بیان کرد: بافت‌های فرسوده یکی از مشکلات این منطقه است که در خطر ریزش قرار دارند.

وی خواستار صدور به‌موقع پروانه همراه با سهولت زمان و دریافت هزینه‌های مناسب شد.

وی در ادامه با تأکید بر اجرای آسفالت معابر و جدولگذاری در سطح منطقه ۴، یادآور شد: متأسفاته تعدادی از خانوارهای این منطقه انشعابات گاز ندارند که نیاز است در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

نظر شما