شناسهٔ خبر: 23673390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صالحی امیری:کمیته ملی المپیک در دوران جدید به دنبال انسجام بین دولت،مجلس و سایر نهادهاست

تهران- ایرنا- رئیس جدید کمیته ملی المپیک تصریح کرد: این کمیته در دوران جدید فعالیت خود انسجام با مجموعه دولت، مجلس و سایر نهادها را دنبال خواهد کرد و تلاش ما این است که در کنار ورزش تصویر زیبایی از کشورمان را به جهانیان عرضه ‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از کمیته ملی المپیک ؛سیدرضا صالحی امیری روز یکشنبه در آئین معارفه و تکریم رئیسان جدید و قدیم کمیته ملی المپیک که با حضور وزیر ورزش وجوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد،افزود:این کمیته در دوران فعالیت جدیدش باید چند هدف را مد نظر داشته باشد که سوق دادن انسجام در جهت همگرایی اجزای سیستم به سمت اهداف، یکی از این موارد است.
وی ادامه داد: این انسجام باید در راستای مجموعه نظام و مدیریت کشور و یکدلی و یکرنگی شکل گیرد .انسجام میان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی نقطه اصلی هدف گذاری است و فدراسیون هایی که اساس کار بوده باید احساس امنیت و آرامش داشته باشند تا بتوانند ماموریت خود را بخوبی انجام دهند.
چهل و پنجمین مجمع عمومی و یازدهمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ایران دوشنبه 25 دی ماه با رقابت30 نفر از فعالان حوزه ورزش کشور برای احراز پست های مختلف هیات رئیسه و اجرایی برگزار و 11عضو کرسی های هیات اجرایی برگزیده شدند.
بر این اساس «سید رضا صالحی امیری» به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک، «شاهرخ شهنازی» دبیرکل ،«طاهره طاهریان»نایب رییس اول، «فضل الله باقرزاده» نایب رییس دوم و «کیکاووس سعیدی» خزانه دار به عنوان اعضای پنج نفره هیات رئیسه و «علیرضا رحیمی» رییس فدراسیون هندبال، «مجید کیهانی» رییس فدراسیون دوومیدانی، «محمد علیپور» رییس فدراسیون انجمن های ورزشی، «علی دادگر» رییس فدراسیون تیراندازی، «سید عبدی افتخاری» رییس فدراسیون اسکی و «مجید شایسته»رییس فدراسیون تنیس به عنوان 6عضو هیات اجرایی ساکنان جدید این کمیته در سئول هستند.
صالحی امیری روز گذشته (شنبه) در نامه ای خطاب به شهردار تهران از مسئولیت معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران استعفا کرد و با پذیرش این استعفا از سوی محمد علی نجفی امروز یکشنبه در پایان دوره ریاست 4 ساله کیومرث هاشمی بر کمیته ملی المپیک، سکان هدایت این نهاد بین المللی ورزش که از آن حتی به عنوان 'وزارت خارجه ورزش کشور' نام برده می شود را به صورت رسمی برعهده می گیرد.
رئیس جدید کمیته ملی المپیک در ادامه سخنان خود در آیین معارفه به درپیش بودن بازی های آسیایی 2018اندونزی اشاره کرد و گفت: بدون تردید مردم ما در این بازی ها صحنه‌های غرور انگیز بسیاری را از افتخارات قهرمانان ورزش کشور شاهد خواهند بود.
صالحی امیری گفت: ثبات و آرامش و پرهیز از حاشیه از مهمترین برنامه‌های این کمیته خواهد بود. مدیر باید حرکت کند و کمتر به حاشیه کار داشته باشد بنابراین آنچه که برای مردم مهم به شمار می رود عملکرد ورزشکاران در عرصه بین المللی است.
وی اضافه کرد: امروز ورزش بیش از هر زمان دیگری می تواند در تصویر سازی یک کشور در عرصه بین المللی نقش داشته باشد، بنابراین باید توجه و اهمیت ویژه‌ای به این مقوله داشته باشیم تا در کنار ورزش تصویر زیبایی از کشورمان به جهانیان عرضه کنیم.
رئیس جدید کمیته ملی المپیک با قدردانی از اعضای هیأت رییسه و اجرایی قبلی این کمیته،گفت: این دوستان در چهار سال گذشته زحمت کشیدند و از کیومرث هاشمی که از نظر اخلاقی و مدیریتی احترام بسیاری برای وی قایل هستم ،تشکر می کنم.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9250** 1701
خبرنگار:گلی سفیدزاده* انتشار: حمید قدیمی

انتهای پیام /*

نظر شما