شناسهٔ خبر: 23672213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد کل ارتش ترکیه: در عملیات عفرین فقط تروریست ها را هدف قرار می دهیم

آنکاراـ ایرناـ ارتشبد خلوصی آکار رییس ستاد کل ارتش ترکیه گفت: عملیات شاخه زیتون ارتش در عفرین آغاز شده و عوامل نظامی ترکیه فقط مواضع تروریست ها را هدف قرار می دهند و حساسیت ویژه ای برای آسیب ندیدن غیرنظامیان داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از وبسایت خبری روزنامه سوزجو، آکار در جلسه با فرماندهان ارتش با تاکید بر ضرورت آسیب ندیدن غیرنظامیان در عملیات عفرین اظهار کرد: در جریان عملیات شاخه زیتون فقط تروریست‌ها و مواضع آنها از جمله ساختمان های اداری، پناهگاه ها، انبار مهمات، تجهیزات و جنگ افزارهای آنها هدف نیروهای ارتش ترکیه قرار گرفته و منهدم خواهد شد.
وی بیان کرد: عملیات شاخه زیتون با استناد به حق مشروع ترکیه برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره مبارزه با تروریسم و ماده 51 منشور سازمان ملل متحد مبنی بر حق دفاع مشروع و همچنین در چارچوب احترام به تمامیت ارضی سوریه آغاز شده و همه تدابیر لازم به منظور آسیب نرسیدن به غیرنظامیان اتخاذ شده است.
به گزارش ایرنا، ستاد مشترک ارتش ترکیه عصر روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور در شهر عفرین سوریه تحت عنوان 'شاخه زیتون' عصر روز شنبه آغاز شد.
بر اساس این بیانیه، در عملیات نیروهای مسلح این کشور در عفرین تنها تروریستها هدف قرار می گیرند و تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب ندیدن غیرنظامیان اتخاذ شده است.
بنا به اعلام ستاد مشترک ارتش ترکیه، عملیات 'شاخه زیتون' جهت تامین امنیت و ثبات مرزهای ترکیه و منطقه، نابودی تروریست های حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار آغاز شده است.
بر اساس اطلاعیه دیگر، جنگنده های ارتش ترکیه مقر دیده‌بانی و بسیاری از مواضع متعلق به گروه های پ.ی.د و پ.ک.ک در اطراف عفرین و نیز در روستاهای جلمه، حمدیه، حج‌لار، فریره و تل سلور از توابع منطقه جندرس واقع در شمال سوریه را هدف قرار داده و بمباران کردند.
خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز تصاویری از بمباران مناطق اطراف عفرین سوریه توسط جنگنده های ارتش ترکیه منتشر و اعلام کرد: مناطق بمباران شده از روستاهای مرزی ترکیه نیز قابل رویت است.
بنا به اعلام خبرگزاری آناتولی، مناطقی از شهر عفرین نیز توسط هواپیماهای ترکیه بمباران شد و عملیات هوایی ارتش ترکیه از موازات استان حاتای آغاز شده و تا استان کیلیس در جنوب ترکیه ادامه دارد.
این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: نیروهای ترکیه در راستای افزایش تدابیر امنیتی از شهروندان خواسته اند تا از مناطق مرزی فاصله بگیرند.
بنا به اعلام آناتولی، در پی حملات امروز توپخانه ارتش ترکیه به مواضع گروه های تروریستی پ.ی.د و پ.ک.ک در عفرین، نیروهای ارتش آزاد سوریه نیز به این منطقه اعزام شدند.
بر اساس اعلام این رسانه، نیروهای ارتش آزاد سوریه با خودروهای زرهی و با پیشروی به سوی مرز کیلیس و حاتای، وارد برخی نقاط عفرین شده اند و تاکنون با مانع جدی در این منطقه مواجه نشده اند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

نظر شما