شناسهٔ خبر: 23667223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر امور اراضی استان قزوین:

آمایش سرزمین باید محور توسعه و تغییر کاربریها باشد

قزوین- مدیر امور اراضی استان قزوین گفت: آمایش سرزمین اگر محور توسعه و تغییر کاربریها قرار گیرد بسیاری از چالشهای این حوزه برطرف می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی در جلسه رئیس سازمان امور اراضی کشور با معاونان و کارشناسان جهاد کشاورزی و امور اراضی که شنبه شب در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: تکالیف و وظایف امور اراضی کاملا مشخص و گسترده است و نسبت به حجم کار نیروی بسیار کمی دارد که باید این کمبود جبران شود.

مدیر امور اراضی استان قزوین تصریح کرد: اگر در هر سال یک وظیفه محوری برای استانها تعریف شود شاید نتایج بهتری حاصل شود.

اجرای کاداستر در یک سوم مساحت استان

افلاطونی اظهارداشت: در دو سال گذشته رفع تداخلات و اجرای طرح کاداستر در یک سوم مساحت استان عملیاتی شده است و اجرای کامل این طرح می تواند برای همیشه مشکل سند مالکیت کشاورزان را حل کند و به اختلاف دولت و مردم پایان دهد و در این صورت دیگر سند مالکیت مشاعی نخواهیم داشت.

مدیر امور اراضی استان قزوین تصریح کرد: باید پرسید چرا هنوز دولت و مجلس به یک جمع بندی نرسیده اند تا زمین های کشاورزی بعد از گذشت 85 سال از قانون ثبت دارای سند رسمی باشند و یک متقاضی که برای تغییر کاربری درخواست می دهد سندی نیست تا بررسی شود و هنگامی که مجوز داده می شود چند صاحب پیدا می کند.

وی اضافه کرد: تقویت کمی و کیفی پرسنل کارشناسی امور اراضی از ضروریات است زیرا این نیروهاهمواره با تهدید و تطمیع روبرو هستند وباید مشکلات استخدامی این نیروها برطرف شود و در ساختارسازی امور اراضی نیازمند بازنگری هستیم.

افلاطونی تصریح کرد: در جذب اعتبارات با مشکلات اساسی روبرو هستیم و با تشکیل اتاق فکر باید برخی کارها را واگذار و مشارکت بخش خصوصی را بیشتر کنیم.

بخشنامه ها واقع بینانه باشد

وی اظهارداشت: بخشنامه هایی که ابلاغ می شود باید واقع بینانه باشد زیرا برخی از آنها مانع جوابگویی به مردم است و قانون حفظ کاربری که ما را با مشکل مواجه کرده با استفاده از نظر کارشناسان استانها مورد بازنگوی و اصلاح قرار گیرد.

افلاطونی اضافه کرد: اگر آمایش سرزمین مورد توجه جدی و محور برنامه ها بود و دستگاههای اجرایی به وظایف خود عمل می کردند تغییرکاربری ها بخوبی مدیریت می شد و این همه چالش نداشتیم.

نظر شما