شناسهٔ خبر: 23664701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

افشاگری روزنامه نگار اسرائیلی: موساد هزاران ترور هدفمند انجام داده است

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: یک روزنامه نگار ونویسنده اسرائیلی فاش کرد که بر اساس تحقیقات وی، سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) تاکنون دستکم ۳۰۰۰ نفر را ترور کرده است.
«رونن برگمن» گفت: نتایج تحقیقاتی که انجام داده ام نشان می دهد در مجموع، ۳۰۰۰ نفر به دست موساد ترور شده اند که در بین آنها علاوه بر افرادی که هدف ترور بودند، بسیاری از مردم بی گناه نیز وجود داشتند که در لحظه عملیات در زمان ومکان اشتباه قرار گرفته بودند.به گفته برگمن، در جریان انتفاضه دوم فلسطین، روزهایی بود که دستور ترور هدفمند چهار تا پنج نفر که معمولا از اعضای جنبش مقاومت اسلامی حماس بودند، صادر می شد.وی توضیح داد که در تحقیقات خود با ۱۰۰۰ نفر از جمله شش تن از روسای سابق موساد و شش نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جمله ایهود باراک، ایهود اولمرت و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم صحبت کرده است.گفتنی است مجله اشپیگل آلمان فردا دوشنبه، کتابی از برگمن با نام «جنگ سایه، اسرائیل وعملیات ترور مخفیانه موساد» را منتشر و روانه بازار خواهد کرد.برگمن در این کتاب درباره مأموریت‌های موساد و تصمیم گیری‌های سیاسی پشت پرده آن صحبت می کند.
همزمان با این خبر، سازمان اطلاعات لبنان در تحقیقات خود درباره ترور هفته گذشته یک عضو حماس در شهر صیدا، موفق شد سرکرده عملیات را شناسایی کند و این تحقیقات نشان داد که سازمان موساد رژیم صهیونیستی در پشت این ترور است. شعبه اطلاعات امنیت داخلی لبنان در مدت کوتاهی موفق شد چگونگی انجام عملیات ترور شهر صیدا در روز یکشنبه هفته گذشته توسط سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) را کشف کند، تروری که هدف آن «محمد حمدان» (ابوحمزه) از اعضای حماس بود اما وی از آن جان به در برد. محمد حمدان به جای اینکه در داخل خودرواش بنشیند و آن را روشن کند در حالی که خارج از خودرو بود دست خود را به داخل خودرو برد و با سوییچ آن را روشن کرد و بلافاصله به سمت صندوق عقب رفت؛ بمبی که در زیر خودرو و صندلی راننده کار گذاشته شده بود منفجر شد و حمدان از ناحیه پا زخمی شد؛ درواقع همین شیوه روشن کردن خودرو باعث شد حمدان از این ترور جان سالم به در ببرد. در چنین شرایطی جنبش فتح سه شنبه این هفته را روز اعتصاب عمومی علیه اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها اعلام کرد. در بیانیه صادره از سوی جنبش فتح آمده است که اقدامات علیه نیروهای اشغالگر صهیونیست در امتداد کرانه باختری باید افزایش یابد.

نظر شما