شناسهٔ خبر: 23664198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

کمیسیون ماده ۱۰۰ محل درآمد شهرداری نباشد

یزد - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پیشگیری و کاهش تخلفات ساختمانی در یزد گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید محل درآمد شهرداری محسوب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابوالفضل موسوی بیوکی عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: باید بین نماینده یزد و اعضای شورا تقسیم کار و هماهنگی باشد و سعی می کنم زمانی که در یزد هستم به صورت مهمان در نشست های شورای شهر شرکت کنم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مراجعان ما در زمینه مدیریت شهری مشکل دارند، گفت: باید هماهنگی بیشتری در این زمینه داشته باشیم و مشکلات و مسائل را نیز پیگیری کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ساماندهی کمیسیون ماده ۱۰۰ در زمینه کاهش تخلفات ساختمانی اضافه کرد: در شورای شهر چهارم نشستی را با سازمان نظام مهندسی در این زمینه داشتیم و به وفاقی رسیدیم تا کنترل ساخت و سازها موثرتر باشد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های ذیربط که در ساخت و ساز نقش دارند باید در این زمینه ورود کنند، افزود: اینکه ساخت و سازهای یزد دارای تخلفات ساختمانی است و این تخلفات به منبع درآمد برای شهر تبدیل شده قابل نقد است و نباید چنین چیزی در شهر داشته باشیم.

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه تخلفات ساختمانی را باید از ۸۰ درصد به صورت پلکانی کاهش دهیم، بیان داشت: باید بدانیم که تخلفات ساختمانی محلی از درآمد نیست و این تخلفات باید به کمترین میزان ممکن برسد.

وی با بیان اینکه در دوره قبل شورا، شهردار یزد یکی از بهترین منابع درآمدی را دریافت جرائم و عوارض از این محل می دانست، تصریح کرد: به نظر من بزرگترین اشتباه همین بوده که این مبالغ به عنوان درآمد شهری دیده شده و برای کاهش تخلفات، کار جدی صورت نگرفته است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی شورای شهر به عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ برای کاهش تخلفات شد و اظهار داشت: تجربیاتی که در این موضوع در شهرهای دیگر وجود دارد باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است بین دستگاه های مربوطه از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری هماهنگی صورت گیرد و مهندسان ناظر نیز در این زمینه جدی‌تر برخورد کنند تا اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد.

نظر شما