شناسهٔ خبر: 23663848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حمله تروریستی به هتل اینترکانتیننتال کابل/ 17 نفر کشته شدند

در جریان حمله شامگاه شنبه تروریست های مسلح ناشناس به هتل اینترکنتیننتال در کابل پایتخت افغانستان 17 نفر جان خود را از دست دادند.پانزده نفر از کشته شدگان کارکنان و مهمانان این هتل هستند. از مهماجمان نیز دو نفر اکشته شده اند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «احمد حارث نایاب» مدیر هتل که از محل حمله گریخته است، اظهار داشت که مهاجمان از طریق آشپزخانه وارد بخش های مهم هتل شدند. شمار زیادی از کارکنان و میهمانان با شروع تیراندازی ها از هتل فرار کردند.

«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: هنوز ابعاد زیادی از این حمله مبهم است و آماری رسمی از تلفات وجود ندارد. شبکه الجزیره و برخی منابع دیگر اعلام کردند که احتمالا تاکنون پانزده نفر کشته شده اند.
همچنین دو نفر از مهاجمان نیز کشته شده اند. نیروهای ویژه افغان طبقه اول هتل را پاکسازی کرده و به طبقه دوم رفته اند. درگیری این نیروها با مهاجمان ادامه دارد. به نظر می رسد مهاجمان تعداد زیادی نارنجک با خود دارند. یک مقام افغان گفت که مهاجمان نارنجک و سلاح سبک دارند.
این هتل در سال ۱۳۴۸ گشایش یافته و با داشتن 200 اتاق نخستین هتل بین‌المللی کابل محسوب می شود.

چندی قبل محافظت این هتل به یک شرکت خصوصی واگذار شده بود

 اکثر مراسم‌ های سیاسی، نشست های خبری و همچنین نشست های اداری ولایتی و کارگاه های آموزشی در این هتل برگزار می شود.
شمار زیادی از شهروندان خارجی در این هتل اقامت دارند/ ایرنا

 

***********

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پستی توییتری، حمله مسلحانه شامگاه شنبه به هتل اینترکنتیننتال در کابل افغانستان را محکوم کرد.

محمدفیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پست توییتری خود درخصوص حمله افراد مسلح به هتل «اینترکنتیننتال» در کابل نوشت: پاکستان، حمله تروریستی به یک هتل در کابل را محکوم می کند، تروریسم قابل قبول نیست.

***********

به گزارش "ایران آنلاین" به نقل از سی‌ان‌ان، نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان خبر داد، مردان مسلح ناشناس که وابستگی آنان به هیچ گروهی مشخص نشده، به هتل اینترکانتیننتال کابل حمله کرده و وارد آن شدند. اما هیچ گزارشی از انفجار احتمالی در این حمله در دست نیست.

بر اساس گزارش‌ها بلافاصله پس از حمله نیروهای امنیتی به منطقه اعزام شده و خیابان‌های منتهی به هتل اینترکانتیننتال را بستند. بنا بر این گزارش ها مهاجمان از بام هتل تیراندازی می کردند. همچنین گفته شد، در دو اتاق طبقات بالای هتل آتش سوزی به وقوع پیوسته است.

به گفته نیروهای امنیتی مهاجمان چندین نفر را گروگان گرفته و چند تن از آنها را کشته اند. یک منبع امنیتی خبر داد، تعداد مهاجمان احتمالا 3 نفر است. اما برخی منابع شمار مهاجمان را 4 نفر اعلام کردند. منابع غیر رسمی از کشته شدن 10 تن درحمله تروریستی افراد مسلح به هتل«اینترکنتینتال» شهر کابل پایتخت افغانستان خبر دادند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از مهمانان هتل در تماسی تلفنی خبر داد، در اتاق خود پنهان شده اما صدای تیراندازی ها را از طبقات مختلف می شوند.

این هتل سال 2011 نیز هدف یک حمله انتحاری قرار گرفته بود. در ا« حمله 21 نفر کشته شدند.

نظر شما