شناسهٔ خبر: 23663774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

روحاني: پايبندي ما به برجام تا زمان پايبندي طرف مقابل است

صاحب‌خبر -
دكتر حسن روحاني روز گذشته، استوارنامه سفراي جديد كشورهاي كوبا، غنا، شيلي، قبرس و لهستان را دريافت كرد. جلساتي كه محور مهم گفته‌هاي رئيس جمهور در خصوص برجام بود و حسن روحاني به سفراي اين كشورها به صراحت گفت تا زماني كه طرف‌هاي مذاكرات ما در برجام به تعهدات خود پايبند باشند ما نيز پايبند خواهيم ماند. 
بر اين اساس، رئيس جمهور پس از دريافت استوارنامه «الكسيس باندريچ وگا» سفير جديد كوبا با اشاره به اينكه روابط تهران با هاوانا پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سطح بسيار خوب جريان دارد، گفت: ايران و كوبا پس از دوران انقلاب خود با توطئه‌هاي مشتركي مواجه بودندو بدون شك در ميان تاريخ انقلاب‌هاي جهان نام امام خميني(ره) به عنوان رهبر مسلمان انقلابي و فيدل كاسترو به عنوان يكي از رهبران انقلابي در تاريخ ثبت شده است. 
روحاني با تأكيد بر اينكه تهران با تحريم به عنوان ابزار ناصحيح و كهنه مخالف است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران نسبت به اعمال تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت‌هاي مستقل و از جمله كوبا مخالف است. 
الكسيس باندريچ وگا، سفير جديد كوبا نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوارنامه خود به رئيس جمهور، از نقش مؤثر تهران در برقراري ثبات و امنيت در منطقه و جهان تجليل كرد. 
روحاني در ادامه روز كاري خود، استوارنامه سفير جديد شيلي را دريافت كرد. وي در ديدار «ايگناسيو يانوس» اظهار داشت: امروز به واسطه برجام و رفع تحريم‌ها فضاي مناسبي براي گسترش بيش از پيش روابط تهران – سانتياگو فراهم شده كه اميدوارم در آينده با بهره‌گيري از آن شاهد توسعه و تحول در مناسبات في مابين باشيم. 
روحاني عدم اشاعه سلاح‌هاي كشتار جمعي در جهان را بسيار حائز اهميت عنوان كرد و افزود: امروز رقابت تسليحاتي در جهان و تهديد كشورها نگراني‌هايي را براي همه كشورها و ملت‌هاي جهان به دنبال دارد.»
 ايگناسيو يانوس، سفير جديد شيلي نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوارنامه خود به رئيس جمهور كشورمان،  بر ضرورت رفع موانع بانكي براي گسترش روابط تجاري و اقتصادي دو كشور تأكيد كرد و خواستار حضور بخش خصوصي شيلي در بازار‌هاي سرمايه گذاري ايران شد. 
سفير جديد قبرس، از ديگر سفرايي بود كه روز گذشته استوارنامه‌اش را تقديم رئيس‌جمهور كرد. روحاني هنگام دريافت استوارنامه «پتروس ناكوزيس» سفير جديد قبرس، برجام را در زمينه صلح و ثبات و توسعه منطقه بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: تا زماني كه طرف‌هاي مذاكرات ما در برجام به تعهدات خود پايبند باشند ما نيز پايبند خواهيم ماند. 
روحاني با تأكيد بر لزوم توسعه روابط بانكي تهران و نيكوزيا و نقش آن در ارتقاي سطح مناسبات اقتصادي دو كشور، تصريح كرد: براي توسعه همه جانبه روابط نيازمند وجود مناسبات بانكي مطلوب هستيم و همانطور كه امروز با بسياري از كشورهاي اروپايي و منطقه‌اي همكاري‌هاي بانكي داريم، اين نوع روابط مي‌تواند بين تهران و نيكوزيا هم توسعه يابد. 

نظر شما