شناسهٔ خبر: 23663227 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اکران مستند «نامه های یک جاسوس نفتی» در روزنامه ایران

مستند «نامه های یک جاسوس نفتی» با حضور معاونان وزیر نفت و کارشناس ارشد انرژی در روزنامه ایران اکران شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /این مستند که به بیان پارادایم دیدگاه ها نسبت به صنعت نفت می پردازد، ساخته مهدی افشارنیک است.
افشارنیک در این فیلم در کنار روایت تاریخی و اجتماعی از تحولات صنعت نفت ایران، به بیان مفهومی و کنایی برخی حوادث، تصمیمات و اقدامات مدیریتی این صنعت پرداخته است.
او به بهانه نامه یک جاسوس فرضی به خواهرش از نعمت ها و مصیبت های حاصل از نفت برای مناطق نفتی و به طور کلی ایران روایت کرده است.
امروز در مراسم اکران مستند «نامه های یک جاسوس نفتی» امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، کسری نوری، معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، نرسی قربان، کارشناس ارشد حوزه بین الملل انرژی حضور داشتند و در پایان به نقد فیلم پرداختند.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در بخشی از سخنرانی خود با بیان اینکه "چرا یک عده فکر می کنند که ما در صنعت نفت همه کار می توانیم انجام دهیم و نیازی به همکاری های بین المللی نیست، گفت: ما خودمان بمب اتم هم می توانیم بسازیم. اما آیا عاقلانه است؟ خیر. نه عاقلانه است و نه مقرون به صرفه. صحیح نیست که ما همه چیز را خودمان بسازیم.
زمانی نیا ادامه داد: ما 35 میدان را بدون کمک سرمایه گذاران خارجی توسعه دادیم. اما با چه ضریب بازیافتی و با چه هزینه ای؟ برای اکثر طرح ها حداقل دو برابر زمان و هزینه اختصاص داده شد. لذا باید از عوام فریبی خودداری کرد و واقع بین بود. ما در صنعت نفت نیاز به جذب سرمایه و تکنولوژی داریم و باید این نیاز در قالب قراردادهای اصولی نفتی رفع شود.
در مستند «نامه های یک جاسوس نفتی» دیدگاه های مختلفی در این زمینه به تصویر کشیده شده است. دیدگا هایی که «موافق و مخالف همیشگی» هستند.

 

نظر شما