شناسهٔ خبر: 23662738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا

برنامه‌ریزی برای نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت « ام البنین» در پیشوا

جلسه توجیهی نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت« ام البنین» در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از ندای پیشوا؛ با حضور مسئولان دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران و انجمن شعر و ادبیات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا عصر امروز جلسه توجیهی نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت« ام البنین» برگزار شد.

صاحبدل مشاور عالی دبیر کانونهای فرهنگ هنری مساجد استان تهران از برگزاری جلسات با انجمنهای ادبی استان تهران خبر داد و گفت: از هنرمندان عرصه شعرو ادب استان تهران و همچنین هنرمندان شهرستان پیشوا و جامعه فرهنگی ادبی و قرآنی ، در جشنواره‌های این چنینی انتظار بیشتری می رود که با حضور موثر خود بر شکوه هرچه بیشتر این کنگره بیافزایند.

پس از آن وی در مورد آیین نامه کنگره و اولویت ارسال آثار آئینی و آثاری که مختص حضرت ابوالفضل علیه‌السلام و والده مکرم ایشان حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها توضیحاتی را ارائه داد.

 مسئول امور کانونهای فرهنگی هنری استان تهران اضافه کرد: طی جلسات گذشته در مرکز استان برنامه ریزی های اولیه کنگره انجام شده و اطلاع رسانی های لازم در رسانه ها صورت پذیرفته و در سایتهای خبری کل کشور اخبار کنگره منتشر شده است.

لطیفی ضمن تقدیر و تشکر از همدلی و یکپارچگی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا و انجمنهای هنری فعال در این شهرستان افزود: از تمام ظرفیتها و پتانسیلهای شهرستان باید استفاده کرد تا این جشنواره بزرگ با کیفیت هرچه تمام تر برگزار گردد.

اعضای انجمن نیز به ارائه نظرها و پیشنهادات سازنده ای داشتند و به نقطه نظرات مهمی اشاره کردند که مورد استقبال مسئولان قرار گرفت و در دستور ادامه کار کنگره نیز قرار گرفت. همچنین در این جلسه مقرر شد تا تمام ارتباطات و ظرفیت‌های شعر و ادب شهرستان جهت بهتر برگزار شدن این کنگره به کار گرفته شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ندای پیشوا با بیان اینکه  این کنگره در دو بخش مسابقه و ویژه برگزار خواهد شد، گفت: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران آئینی، آفرینش آثار ارزنده ادبی در نکوداشت مقام معنوی حضرت ام البنین (علیها السلام)، زنده نگه داشتن یاد و خاطره اسطوره‌های صبر و مقاومت (مادران و همسران شهدا) و تولید و ارائه آثار فرهنگی ارزشمند در حوزه ادبیات عاشورایی از اهداف این کنگره است.

امیر حسین طاهری بیان کرد: شعر کلاسیک، شعر نو و داستان نویسی از بخش های مسابقه این کنگره است که در دو مقطع نوجوان و جوان و بزرگسالان برگزار می شود.

وی بخش ویژه را شامل مادران و همسران شهدا دانست و اظهار کرد: قالب شعر در این جشنواره آزاد بوده و اشعار ارسالی نباید قبل از این جشنواره به جشنواره دیگری ارسال شده باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۰ بهمن اعلام کرد و اظهار داشت: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی tehranmasajed24 .ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما