شناسهٔ خبر: 23661203 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه خبر کوتاه از تئاتر؛

اجرای «طلوع 7:14 دقیقه» از میدان آزادی

تهران - ایرنا - اجرای محیطی نمایش «طلوع 7:14 دقیقه» در ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از میدان آزادی شروع و در مسیر حرکت با اتوبوس به سمت جاده کن‌سولقان ادامه خواهد داشت و هشت صبح مجددا در میدان آزادی تمام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نمایش «طلوع آفتاب 7:14 دقیقه»، این اثر در بخش مسابقه نمایش‌های آف‌استیج (خیابانی) سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان مهمان حضور دارد.
نویسنده این نمایش که ساعت شروع اجرایش پنج و 30 دقیقه بامداد و مکان اجرایش در حد فاصل میدان آزادی تا جاده کن‌سولقان است بر عهده جابر رمضانی و پیام سعیدی بوده و طراحی و کارگردانی آن را سعید بهنام‌خانیکی انجام داده است.
داستان «طلوع 7:14 دقیقه» در یک اتوبوس می‌گذرد. تماشاگران ساعت پنج و 30 دقیقه بامداد در میدان آزادی سوار اتوبوسی می‌شوند که به مسیر جاده کن‌سولقان را طی می کند و ساعت هشت به میدان آزادی بر می‌گرداند و نمایش در تمام طول این مدت در حال اجرا خواهد بود.
عطا عمرانی، مرضیه بدرقه، غزاله توده‌زعیم، مهران گل‌محمدی، امیر جنانی، حسام محمودی، زهرا مهرابی، محمد ولی‌زادگان، کمال کلانتر، صادق برقه‌ای، امیر ابراهیم‌زاده و سپهر تهرانچی گروه بازیگرانش این نمایش را تشکیل می‌دهند و در سه روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه دوم، سوم و چهارم بهمن اجرا خواهد شد.
موضوع این نمایش به یک مراسم اعدام مربوط است و دلیل شروع اجرایش در ساعت 5:30 دقیقه بامداد نیز انجام مراسم اعدام پیش از طلوع آفتاب است.

** تماشاگران «ماراساد» پشت درها ماندند
به گزارش روابط عمومی گروه پراکسیس، نمایش ماراساد براساس اثر پیتر وایس به قلم عرفان ناظر و به کارگردانی ایمان اسکندری با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار حافظ به روی صحنه رفت و با استقبال چشمگیر مخاطبین مواجه شد.
مهران امام بخش (مهمان از گروه کوانتوم)، امین طباطبایی (مهمان از گروه کوانتوم)، بهنام دارابی، مهتاب جواربچی، فطیما یثربی، حمید حبیبی فر، پوریا سلطان زاده، غزل صفر خانلو، سمانه زارعی، علیرضا عبدالکریمی، فرزاد جعفریه، مهدی واعظ علایی، سینا افخمی، فاطمه وفایی، مرتضی یوسفی، علی مومیایی، بهزاد پارسا، فاطمه صوفیانی بازیگران این نمایش هستند.
در خلاصه داستان آمده است: که در تیمارستانی به نام شارنتون تصمیم گرفته می‌شود نمایشی درباره زندگی و مرگ یکی از شخصیت‌های مهم انقلاب فرانسه به نام ژان پل مارا اجرا شود. این نمایش توسط مارکی دو ساد هدایت و کارگردانی شده و بیماران این تیمارستان آن نمایش را اجرا می‌کنند.
بلیت فروشی این اثر در روزهای پس از جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم اکنون در سامانه تیوال آغاز شده است .

** خشم و هیاهو تمدید شد
اجرای نمایش «خشم و هیاهو» با متن و کارگردانی مهرداد رایانی مخصوص که از اول دی ماه در پردیس شهرزاد روی صحنه رفته بود، به دلیل استقبال مخاطبان تا پانزدهم بهمن ماه تمدید شد.
«خشم و هیاهو» برای اولین بار در سال 1378 با بازی علی سلیمانی، مجید آقا کریمی و مهرداد رایانی مخصوص در سالن سایه تئاتر شهر اجرا شد و حالا بعد از گذشت 18 سال با ترکیبی متفاوت به روی صحنه رفته است. از این نمایش نیز مانند اجرای اولیه اش استقبال خوبی به عمل آمده است . این نمایش هر شب به جز شنبه ها ساعت 19 در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.
هانیه توسلی، علی سرابی و امیر حسین رستمی بازیگران اصلی این نمایش هستند.
نور الدین حیدری ماهر به عنوان مجری طرح در اجرای نمایش«خشم و هیاهو» با مهرداد رایانی مخصوص همکاری دارد.
فراهنگ ** 7561 ** دریافت: سارا کریمیان * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما