شناسهٔ خبر: 23657720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تحت پوشش قراردادن 2 هزار و58 یتیم به اسم شهیدان سیستان وبلوچستان

روزنامه جوان

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نخستین اجلاسیه شهدای علما و روحانیت کنگره ملی شهدای استان گفت: تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۵۸ یتیم به اسم شهیدان استان در دستور کار است.

صاحب‌خبر -
سردار حسین معروفی افزود: شهدا یکی از مولفه های اصلی قدرت نرم جمهوری اسلامی و شناسنامه واقعی و محور وحدت ملت هستند .

وی در ادامه گفت : بزرگترین کار فرهنگی بعد از سفرهای پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، برگزاری کنگره ملی شهدا و اجلاسیه شهدا است که کار فرهنگی ماندگار و زیربنایی، اصیل و دقیق است و ما شاهد تحول فرهنگی بزرگ در استان هستیم .

معروفی افزود: کنگره ملی شهدا با شعار تقریب در استان برگزار می شود و برای برگزاری آن اقدامات مختلفی در طول یک و نیم سال گذشته انجام شده که برگزاری ۳۸ یادواره شهدا, ۴ اجلاسیه, چاپ ۶۰ جلد کتاب که ۱۲ کتاب فاخر کشوری و ۲ جلد کتاب با عنوان نقش استان در دفاع مقدس از جمله آنهاست .

فرمانده سپاه سلمان استان گفت: فیلم شهید میرحسینی به مدت دو ساعت با ۹۰ درصد پیشرفت در حال تولید است و مستند و نماهنگ؛ مسابقات ورزشی و کتابخوانی؛ شب شعر و خاطره؛ ساخت انیمیشن؛ سایت کنگره؛ تولید سرود به زبان فارسی بلوچی و سیستانی؛ تندیس کنگره؛ گردهمایی پیشکسوتان؛ روایت گری در مدارس و دانشگاهها از جمله عمده ترین برنامه های این کنگره است.


نظر شما