شناسهٔ خبر: 23657365 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوشه‌های صنعتی با توجه به ظرفیت‌های تولید در بروجرد ایجاد می‌شود

R41450/P1336/S6,72/CT11

فرماندار بروجرد گفت: خوشه‌های صنعتی با توجه به ظرفیت‌های تولید با اولویت نخست در حوزه چوب، صنایع مبل‌سازی و پوشاک در شهرستان بروجرد ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، علی کورانی فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به بررسی خوشه‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان اظهار داشت: ایجاد خوشه‌های صنعتی مدلی موفق است که در هرکجا اجراشده به نتیجه‌ای مطلوب رسیده که علاوه بر پایداری مشاغل موجود سبب ایجاد مشاغل جدید می‌شود.

وی افزود: در خوشه‌بندی‌های صنعتی و تولیدی در حوزه‌های مختلف مجموعه‌ای مشتمل بر همه زیرشاخه‌های آن صنعت از تأمین مواد اولیه تا تولید و برند سازی و عرضه در بازار تعریف می‌شود تا به‌واسطه این مجموعه زنجیروار علاوه بر کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید امکان برند سازی نیز به وجود آید.

فرماندار بروجرد بابیان اینکه پیش‌ازاین به‌صورت متمرکز و در قالب یک مجموعه به‌هم‌پیوسته و زنجیروار هیچ خوشه صنعتی در این شهرستان تعریف‌نشده است، بیان کرد: این خوشه‌بندی‌ها را می‌توان در همه حوزه‌ها تعریف کرد اما اولویت نخست در شهرستان بروجرد در حوزه چوب، صنایع مبل‌سازی و پوشاک است.

وی عنوان کرد: روال خوشه‌بندی بر روی ظرفیت‌های بومی هر منطقه متمرکز است و از داشته‌های موجود در جهت تجمیع آن‌ها استفاده می‌شود تا از حمایت‌های دولت نیز در این زمینه نیز استفاده شود.

کورانی فر با اشاره به تعریف خوشه‌های صنعتی در ظرفیت‌های شهری و روستایی و استفاده از تسهیلات دولتی در این بخش‌ها گفت: این خوشه‌ها همچنین می‌تواند به‌صورت یک شهرک خصوصی تعریف شود که در این صورت دولت مکلف است زیرساخت‌های لازم را برای چنین شهرکی به‌صورت رایگان ایجاد کند و علاوه بر این شرکت شهرک‌های صنعتی و وزارت کار نیز برای این موارد حمایت‌های لازم را در نظر می‌گیرند. 

وی با شاره به ظرفیت‌های شهرستان بروجرد در ایجاد خوشه‌های صنعتی و تولیدی خاطرنشان کرد: این خوشه‌بندی‌ها درزمینهٔ صنایع بزرگ شاید نتواند کارکرد خوبی داشته باشد اما با توجه به ظرفیت‌های تولیدی این شهرستان در صنایع خرد این امر شدنی است.

به گفته فرماندار بروجرد تمرکز اصلی در ایجاد خوشه‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان در صنعت چوب و مبل‌سازی است تا با تقویت اشتغال موجود در این حوزه به ایجاد اشتغال جدید و نیز برند سازی این صنعت کمک شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما