شناسهٔ خبر: 23657350 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

افشای بنيان ظلم و قيام زينبی موجب فجر انقلاب حضرت سيدالشهدا(ع) شد

کانون خبرنگاران نبأ: آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، حضرت زینب کبری(س) را يک شخصیت ممتاز در تاریخ اسلام دانست و گفت: دفاع از حريم ولايت و افشای بنيان ظلم، رسالت حضرت زينب(س) بود و اگر قيام آن حضرت نبود انقلاب امام حسين(ع) ابتر بود؛ در واقع اين قيام موجب فجر انقلاب حسينی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 29 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه اين شهر، با اشاره به اينكه برادری یک سری الزامات و شرایط دارد، اظهار کرد: هیچ‌گاه دو مسلمان به همدیگر ظلم و ستم نکرده و به حریم هم تجاوز نمی‌كنند، همديگر را تخریب نمی‌کنند و تهمت نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه پیوند اسلامی و روحيه تعاون در فضای خانواده باید حفظ شود، افزود: امام جعفر صادق(ع) در حدیثی فرمودند که سزاوار است که مسلمین یک جامعه اسلامی با هم ارتباط داشته باشند و همسر و برادر و خواهر در فضای خانواده همدیگر را و به خصوص افراد جامعه را فراموش نکنند. پیوند اسلامی در فضای خانواده باید حفظ شود و اعضای یک خانواده با روحيه تعاون و یاری رساندن به همدیگر کمک کنند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با بيان اينكه روزی حلال، صله رحم، داشتن روح عطوفت و مهربانی، پیوند اسلامی در حوزه خانواده و اجتماعی از ویژگی و صفات مسلمان موحد است، گفت: مسلمانی به شناسنامه نیست و همه بايد نسبت به هم رحمت و ترحم داشته باشند و نگاه سوء‌استفاده از هم نداشته باشند؛ مسلمانی يعنی نسبت به دیگری مهربانی کردن. اخوت و در خدمت دیگران بودن یکی از اصول سبک زندگی اسلامی و قرآنی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با نگاه تحليلی به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنفرانس سران مجالس کشورهای اسلامی، بيان کرد: باید صراحت داشته باشیم تا بتوانیم جریان‌سازی کنیم و جامعه را تحت‌تأثیر قرار دهیم و سکوت ایجاد شده توسط مزدوران داخلی به‌عنوان دست نشانده‌های جهان سلطه را بشکنیم. مسئله فلسطین، بحرین و یمن برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است؛ آمريكا و اسرائيل به‌دنبال اسلام‌ستيزی در سرزمين قدس هستند.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اينكه در عرصه جهان اسلامی بسیاری مشکلات عدیده است، تصريح كرد: مسئله فلسطین یک مسئله مهم در جهان است و طوری شده که معرفی رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌عنوان پایتخت سرزمين قدس از سوی آمریکا، یک گام اسلام‌ستیزی آنها را فراهم آورده است، اما مطمئن باشید اسرائیل به‌زودی شکست خواهد خورد و ان‌شاء‌الله نماز جماعت مسلمین در بیت‌المقدس اقامه خواهد شد.

رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر حضرت زینب کبری(س) را يک شخصیت ممتاز در تاریخ اسلام دانست و بيان کرد: دفاع از حريم ولايت و افشای بنيان ظلم، رسالت حضرت زينب(س) بود و اگر قيام آن حضرت نبود انقلاب امام حسين(ع) ابتر بود؛ در واقع اين قيام موجب فجر انقلاب حسينی شد. مناسب است مراکز فرهنگی این روز و روز پرستار را به‌عنوان روز الگوپذيری در بين افراد جامعه نهادنيه و تبليغ سيره وی كنند.

آيت‌الله صفایی بوشهری حادثه جان باختن دریانوردان کشتی سانچی در آب‌های چين را به مردم ولايت‌مدار و بصير ايران تسليت گفت و اظهار کرد: از تمامی مسئولان اجرایی کشور تقاضا دارم که به امور مردم ایران خدمت کنند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای بپرهیزند و درب اتاق مسئولان روی مردم و مطالبه‌های آنان باز باشد و مشكلات را حل كنند؛ چیزی که می‌ماند کارنامه اعمال انسان است و خدمت به مردم یک فرصت و سعادت است.

حامد فکوری

نظر شما