شناسهٔ خبر: 23657317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زیرساخت‌های گردشگری لرستان با نگاه ویژه به ظرفیت‌های شهرستانی تقویت می‌شود

R41450/P1336/S6,72/CT11

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: زیرساخت‌های گردشگری استان لرستان با نگاه ویژه به ظرفیت‌های شهرستان‌های مختلف استان تقویت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد،سید امین قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان لرستان در حوزه‌های آثار تاریخی، مواهب طبیعی و داشته‌های فرهنگی اظهار داشت: استان لرستان با دارا بودن تمدن تاریخی، مواهب طبیعی و غنای فرهنگی مردم خود می‌تواند به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشور و به‌عنوان مقاصد گردشگری تبدیل شود. 

وی افزود: متأسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های گردشگری کافی، این استان به‌عنوان یک معبر گردشگری است که باید تلاش کرد با جذب اعتبارات بیشتر و ایجاد زیرساخت‌های لازم و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی و تلاش در جهت ثبت جهانی برخی آثار ملموس و ناملموس بتوانیم استان لرستان را هرچه بیشتر به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور معرفی کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: در گام نخست معرفی جاذبه‌های گردشگری استان لرستان در دستور کار قرارگرفته و با تبلیغات محیطی در فرودگاه‌های کشور به‌ویژه فرودگاه مهرآباد این کار شروع‌شده و ساخت برنامه‌های مستند از جاذبه‌های استان که بخشی از این مستندها از شبکه‌های ملی و بین‌المللی و شبکه‌های استانی استان‌های هم‌جوار در راستای معرفی آثار تاریخی این استان پخش می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان لرستان خاطرنشان کرد: مرمت آثار تاریخی همچون قلعه فلک الافلاک و پل‌های تاریخی و همین‌طور آثار تاریخی شاخص شهرستان بروجرد در دستور کار قرار دارد.

قاسمی با اشاره به اعتبارات حوزه گردشگری استان لرستان تصریح کرد: نگاه اعتباری نگاه کلانی است و باید همه مسئولان استان از استاندار استان تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دیگر دستگاه‌های دخیل همگی در توزیع اعتبارات شهرستان بروجرد را بر اساس شاخصه‌ها و قابلیت‌ها و نیازها بینند و اعتبارات بر اساس شاخصه‌های موجود در شهرستان‌ها توزیع شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تعریف شاخصه‌ها بتوانیم برای سال‌های آینده اعتبارات بیشتری به شهرستان بروجرد اختصاص دهیم.

این مسئول گفت: در شهرستان بروجرد دوخانه تاریخی مصری و مغیث الاسلام به مرحله انعقاد قرارداد برای واگذاری به بخش خصوصی رسیده‌اند که در دیگر شهرستان‌ها هنوز این اتفاق حتی برای یک مورد هم نیفتاده و پیگیری‌های لازم برای واگذاری خانه‌های تاریخی در استان لرستان به بخش خصوصی برای مرمت و نگهداری با شتاب بیشتری در دست انجام است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما