شناسهٔ خبر: 23652798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

استاندار قزوین گفت: مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید به یک مقوله اجتماعی و وظیفه همگانی در جامعه تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین ,عبدالمحمد زاهدی در نشست هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت : مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانیمقابله با مواد مخدر تنها از عهده یک دستگاه بر نمی آید و باید همه دستگاه ها با وحدت رویه برای داشتن جامعه عاری از اعتیاد وارد عمل شوند.

استاندار قزوین گفت : با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر , مردم با خود مراقبتی , از خود و فرزندان شان مقابل این معضل اجتماعی مراقبت می کنند.

زاهدی ادامه داد : اجتماعی کردن مبارزه یعنی اینکه مردم نسبت به تبعات مواد مخدر حساس شوند تا یک معتاد از نگاه شماتت آمیز مردم در جامعه همواره احساس شرم کند .
وی گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه هنری ،آموزش و پرورش، دانشگاه ها و صدا و سیما می توانند با ایجاد پاتوق های فرهنگی مانند کافه کتاب ها و مراکز آموزشی و هنری برای جذب جوانان و گذراندن اوقات فراغت آن ها اقدام تا آسیب های اجتماعی کمتری چون اعتیاد این قشر را تهدید کند.
وی در ادامه گفت : بررسی سوابق دستگیر شدگان در 10 ماهه سال جاری نشان می دهد که سرحلقه های اصلی کمتر دستگیر شده اند.

زاهدی افزود: باید با تعقیب و مراقبت های ویژه به سرحلقه ها و سرباندهای جریان توزیع مواد مخدر در استان برسیم.
استاندار قزوین گفت: عمده سرباندها در خارج از کشور هستند و در داخل نیز سرحلقه ها به صورت پنهان و پوششی عمل می کنند و باید تلاش بیشتری به منظور شناسایی و دستگیری آن ها انجام شود.
وی با بیان اینکه فضا برای فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر باید ناامن شود، گفت : باید در نظر داشت در حوزه پیشگیری مواد مخدر تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد ورود صورت می گیرد و تجارت سودآوری برای عاملان اصلی خواهد بود.

استاندار قزوین همچنین بر لزوم ایجاد گرمخانه برای اسکان موقت معتادان بهبود یافته زن تاکید کرد .

وی اضافه کرد: بیشتر خانواده ها حاضر به پذیرش دختر و همسر پاک نیستند لذا باید موضوع گرمخانه برای زنان توسط شهرداری و بهزیستی فراهم شود.
استاندار قزوین گفت : از انجام پژوهش برای یافتن راه های بهتر به منظور کاهش معضل اعتیاد نیز نباید غافل شویم.
995 تن مواد مخدر در 10 ماه سال جاری توسط پلیس در استان قزوین کشف و شناسایی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش داشته است.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1807738" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2000086/1807738?width=565&height=316"></script></div>

 

 

نظر شما