شناسهٔ خبر: 23648990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

یعقوبی:

انجام کار نیک غذای شادی‌آفرین روح مومن است

ابنا

امام جمعه نیشابور با بیان اینکه نشاط و شادی بهترین بندگان خدا در انجام کار نیک نهفته است، گفت: انجام کار نیک غذای شادی آفرین روح مومن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ امام جمعه نیشابور با بیان اینکه نشاط و شادی بهترین بندگان خدا در انجام کار نیک نهفته است، گفت: انجام کار نیک غذای شادی آفرین روح مومن است.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی در سلسله سخنرانی های فرهنگی و تبلیغی قبل از نماز ظهر و عصر رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به بیان نشانه‌های بندگان خوب خدا در سخن گوهر بار امام هشتم(ع) پرداخت و اظهار کرد: از امام رضـا(ع) دربـاره بهتـريـن بنـدگـان سـوال شـد که ایشان در این باره فـرمـودند: «آنان كه هر گاه نيكـى كنند خـوشحال شوند، و هرگاه بدى كنند آمرزش خـواهند، و هر گاه عطا شـود شكر گزارند و هر گاه بلا بينند صبر كنند، و هر گاه خشم كنند در گذرند.»

وی با اشاره به اینکه شادی که آمیخته با گناه باشد عاقبت خوبی ندارد، گفت: نشاط و شادی بهترین بندگان خدا در انجام کار نیک نهفته است، چرا که کار نیک غذای شادی آفرین روح مومن است، لذا هیچ گاه مومن از انجام کار خوب پشیمان نمی‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه اعمال حسنه علاوه بر نتیجه دادن خود در دنیا توشه آخرت نیز است و خداوند متعال اجر و پاداش های ارزشمندی در روز قیامت عطا می فرماید و این اولین نشانه مومن است، ابراز کرد: بر اساس روایات بندگان برتر خدا باورشان به خدا یک باور محکمی است که هیچ گاه از عاقبت عملی که انجام می‌دهند نگران نیستند.

وی استغفار را دومین نشانه بهترین بندگان خدا برشمرد و گفت: استغفار اگر با تصمیم بر ترک معصیت و ندامت از گناه باشد دوای گناهان است و آیات و روایات زیادی در این باره وارد شده که بیانگر جایگاه استغفار در زندگی مومن است.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه استغفار برای هر کار خیری همچون حیا، رجاء، امید، طاعت، تقوی، معصیت و ... در نزد خدا از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: استغفار یک ذکر است و میدان این فریضه الهی برای همه انسان ها باز است، لذا انسان می‌تواند در همه کارهایش استغفار کند.

حجت الاسلام یعقوبی شکرگزار بودن در برابر نعمت ها را از دیگر نشانه های بهترین بندگانن خدا برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند متعال نعمت های زیادی را در اختیار ما گذاشته است که قابل شمارش نیست و نعمت ولایت یکی از این عطایای الهی است، لذا ما باید همیشه شکرگزار باشیم.

وی افزود: صبر و بردباری در برابر مشکلات از دیگر علائم مومن است، چرا که انسان در دنیا در سختی و گردنه های خطرناکی قرار گرفته است و خدا با سختی¬ها آدم را همیشه امتحان می‌کند، بنابراین اگر انسان در برابر سختی ها صبر کند، بر اساس آیات و روایات خداوند و ملائکه به صابرین دورد می‌فرستند.

امام جمعه نیشابور گفت: انسان مومن وقتی به خشم می‌آید تصمیم نمی‌گیرد و گذشت می‌کند، چرا که فرو بردن خشم و بردباري در مقابل عصبانيت از لذت بخش ترين لحظاتي است كه امامان معصوم(ع) از آن به عنوان روشني چشم یاد کرده اند.

.......................
پایان پیام/ 313

نظر شما