شناسهٔ خبر: 23648718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رمز اتحاد جهان اسلام در تمسک به مشترکات است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ریشه همه ناکامی‌ها و مشکلاتی که امت اسلامی با آن روبه‌روست، وجود اختلاف و تفرقه است، در حالی که مسلمانان باید با هر ملیت، قومیت و مذهبی که هستند، با تمسک به مشترکات، به اتحاد برسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 29 دی‌ماه، گفت: ما با همه بشریت احساس اخوت انسانی می‌کنیم و با مسلمانان، علاوه بر این احساس اخوت انسانی، یک برادری برخاسته از دین نیز داریم.
وی ادامه داد: ریشه همه ناکامی‌ها و مشکلاتی که امت اسلامی با آن روبه‌روست، وجود اختلاف و تفرقه است، در حالی که مسلمانان باید با هر ملیت، قومیت و مذهبی که هستند، با تمسک به مشترکات، به اتحاد برسند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: امت اسلامی باید قوم‌گرایی و مذهب‌گرایی را کنار بگذارد و به ریسمان الهی چنگ بزند، زیرا هیچ قوم و نژادی بر دیگری برتری ندارد و فضیلت در «تقوا» است.
وی اظهار کرد: سران کشورهای اسلامی، علما و اندیشمندان باید تلاش کنند که مسلمانان به راه قرآن و رسول‌الله بازگردند و از مذهب‌گرایی و فرقه‌گرایی دوری کنند.
رئیس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل سنت استان با بیان این‌که بیکاری و معیشت مردم از مشکلاتی است که باید مسئولین برای آن چاره‌اندیشی کنند، افزود: از مردم می‌خواهیم تا آرامش خود و امنیت کشور را حفظ کنند تا بهانه‌ای به دست دشمنان داده نشود.
وی بیان کرد: دشمنان به‌دنبال ناآرامی و بی‌ثباتی کشور هستند و از هر فرصتی سوء استفاده می‌کنند، لذا باید هوشیار بود و این فرصت را از دشمنان گرفت.
مولوی عبدالحمید در پایان با اشاره به حادثۀ کشتی سانچی، ضمن دعای مغفرت برای جان‌باختگان این حادثه و نائل ‌شدن‌ آنان به درجۀ شهادت، برای بازماندگان نیز آرزوی صبر و اجر کرد.

نظر شما