شناسهٔ خبر: 23648081 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ربوده شدن 5 کارمند يک شرکت نفتي محلي در نيجريه

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه از واري، منابع پليس و مسئولان محلي نيجريه اعلام کردند پنج کارمند شرکت نفتي صحرا روز جمعه توسط يک گروه مسلح در جنوب شرقي اين کشور ربوده شدند.
اندريو انياماکا سخنگوي پليس ايالت دلتا اعلام کرد اين حمله در منطقه آجوکي در حد فاصل دو استان دلتا و ادو روي داد.
اين منبع افزود در حال حاضر اطلاعات و جزئيات چنداني درباره اين آدم ربايي موجود نيست اما نيروهاي ارتش در منطقه مستقر شده اند و با نيروهاي پليس براي آزادسازي گروگانها تلاش مي کنند. وي به هويت افراد ربوده شده اشاره اي نکرد.
نزديک به هفتاد درصد از درآمدهاي نيجريه که اولين اقتصاد آفريقا محسوب مي شود، از محل فروش نفت توليدي در دلتاي نيجر حاصل مي شود اما ساکنان اين منطقه مي گويند از درآمدهاي حاصل از ذخاير نفت در سرزمينشان محروم هستند و اين احساس محروميت عامل اصلي بيشتر حملات و خرابکاريها در تاسيسات نفتي نيجريه است.
طبق اعلام وزارت نفت نيجريه، صنعت نفت و گاز اين کشور در سالهاي اخير با انبوهي از چالشها و مشکلات به ويژه تشديد حملات و فعاليت هاي خرابکارانه گروههاي مسلح در منطقه نفت خيز دلتاي نيجر روبرو شده است به همين علت دولت تلاش مي کند براي تقويت صنعت نفت و گاز خود در پنج سال آينده ده ميليارد دلار سرمايه خارجي جذب کند.
در سالهاي اخير گروههاي ناراضي متعددي براي فشار بر دولت نيجريه به منظور گرفتن امتياز در بهره برداريهاي نفتي، تاسيسات و مراکز نفتي منطقه دلتاي نيجر را هدف حملات خود قرار داده اند. شرکت ملي نفت نيجريه و چند شرکت چندمليتي بزرگ از قبيل شل، شورون، اکسون و اني ايتاليا در اين منطقه نفت خيز نيجريه تاسيسات نفتي دارند.

نظر شما