شناسهٔ خبر: 23646842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پارلمان

صاحب‌خبر -

علی مطهری مطرح کرد: حق مردم در انتخاب پیام‌رسان‌ داخلی یا خارجی سلب نشود
خانه ملت|  نایب‌رئیس مجلس با بیان این‌که هنوز تا جایگزین‌کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی کار بسیاری داریم، گفت: بهتر است پیام‌رسان‌‎های داخلی در کنار معادل خارجی فعالیت کنند تا مردم حق انتخاب داشته باشند.
علی مطهری با اشاره به نامه 170 نماینده مجلس به روسای قوا مبنی بر جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی به جای پیام‌رسان‌های خارجی، گفت: هنوز تا جایگزین‌کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی کار بسیاری داریم و بسیار مانده که بتوان پیام‌رسان‌های داخلی را جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی کنیم. او ادامه داد: معتقدم باید تلاش کرد پیام‌رسان‌های داخلی کامل شوند تا مردم از آنها استفاده بیشتری کنند اما بهتر است پیام‌رسان‌‎های داخلی در کنار معادل خارجی فعالیت کنند تا مردم هم حق انتخاب داشته باشند. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر مسئولان امنیتی و اطلاعاتی اطمینان لازم را به مردم در زمینه عدم دسترسی به اطلاعات خصوصی آنها بدهند و اعتماد لازم را در مردم ایجاد کنند، مردم استفاده از پیام‌رسان داخلی را بر پیام‌رسان خارجی ترجیح خواهند داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد: هزینه‌کرد ۲هزار‌ میلیارد تومان برای «شهر آفتاب» شبهه‌آفرین است
ایلنا|  یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که استدلال مخالفان تفحص از شهرداری تهران این بوده که با توجه به نزدیکی انتخابات، بهتر است تفحص مسکوت بماند، تأکید کرد که طرح سوالات بی‌جواب منجر به شورش و نارضایتی می‌شود. او از بحث املاک نجومی، تغییر کاربری‌ها و قراردادهای شهرداری به‌عنوان محور سه‌گانه این طرح تفحص نام برد و گفت: هزینه‌کرد ۲هزار‌میلیارد تومان برای پروژه‌ای همچون «شهر آفتاب» شبهه‌آفرین است. هادی بهادری با اشاره به آخرین وضع بررسی موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس اعلام کرد: این مسأله در کمیسیون عمران مطرح و آقای نجفی شهردار فعلی تهران هم در این جلسه حاضر شد و نمایندگان موافق و مخالف نیز نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند. عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: سوال ما از مخالفان تفحص این است در شرایطی که قالیباف دیگر در شهرداری تهران مسئولیت ندارد، چرا دوستان همچنان مخالف انجام تفحص هستند که پاسخ‌شان این بود که انجام این تفحص در شرایط فعلی هم تتمه همان دعواهای سیاسی گذشته است. او در پاسخ به اظهارات اخیر شهردار فعلی تهران درباره تخلفات گسترده در دوره قالیباف تأکید کرد: قطعا این مسائل ازجمله سوالات جدی برای مردم، به‌ویژه شهروندان تهران است. البته برخی دیگر از دوستان می‌گفتند؛ وقتی دستگاه قضائی ورود کرده، نیازی به بررسی مجدد از جانب مجلس نیست که حرف درستی هم است اما تأکید ما این بود که دستگاه قضائی درباره تمامی مباحث مطرح‌شده در این پرونده ورود نداشته و درمورد بخش خاصی وارد شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: لزوم بررسی قصور احتمالی چین در امدادرسانی به سانچی
ایسنا|  یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که تا الان نشانه‌ای مبنی بر کوتاهی چین در امدادرسانی به سرنشینان نفتکش سانچی وجود ندارد. جلال میرزایی با اشاره به طرح ابهاماتی درخصوص قصور احتمالی دولت چین در امدادرسانی به سرنشینان کشتی سانچی، گفت: ما نباید درباره مسائلی که اطلاع دقیقی از آن نداریم، پیش‌داوری کنیم، آن‌هم در مورد کشوری که روابط گسترده‌ای با آن داریم. وی افزود: چه بسا جریانی به دنبال این است که این موضوع را بهانه‌ای کند تا باعث تیرگی روابط ما با چین شود. نماینده مردم ایلام در مجلس خاطرنشان کرد: ما باید در قالب یک هیأت کارشناسی و فنی این موضوع را بررسی کنیم که آیا کوتاهی از طرف دولت چین رخ داده یا خیر و نباید این موضوع را در سطح موضعگیری‌ها تقلیل دهیم. در واقع باید اجازه دهیم تیم کارشناسی موضوع را بررسی کند و ابعاد قضیه را تحلیل کند تا ببینیم چه نتایجی به دست می‌آید. میرزایی گفت: آن‌موقع می‌توانیم با چینی‌ها در این‌باره صحبت کنیم. تا الان چیزی که نشان دهد چینی‌ها در این حادثه کوتاهی کرده‌اند، وجود ندارد.

حاجی‌بابایی خبر داد: افزایش 14 تا 15‌درصدی حقوق فرهنگیان در‌ سال 97
تسنیم|  حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در‌ سال 97 حقوق فرهنگیان به‌طور میانگین 14 تا 15‌درصد افزایش می‌یابد؛  درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به بودجه ‌سال 97 اظهار کرد: درجلسه‌ای که اخیرا فراکسیون فرهنگیان مجلس تشکیل داد، مقرر شد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش با توجه به نگاه مجلس بر افزایش میزان حقوق‌ها تغییر پیدا کند. وی افزود: براساس مصوبه مجلس حقوق‌های زیر 5‌میلیون تومان در‌ سال آینده تا 18‌درصد افزایش می‌یابد و براساس احکام فرهنگیان، میانگین حقوق آنها حدود 2‌میلیون 350‌هزار تومان است و میانگین دریافتی آنها حدود یک‌میلیون و 950‌هزار تومان می‌شود.

نظر شما