شناسهٔ خبر: 23646469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه طرح استيضاح ترامپ در کنگره به علت توهين به سياهپوستان

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما  طرح استيضاح رئيس جمهور آمريکا به علت توهين به سياهپوستان در کنگره مطرح شد.
واکنشها به اظهارات توهين آميز و رکيک اخير دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا درباره سياهپوستان همچنان ادامه دارد. در اين ميان، امروز آل گرين Al Greenعضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا از ايالت تگزاس طرحي را در صحن علني کنگره ارائه کرد که بر استيضاح ترامپ به علت طرح اين اظهارات درباره سياهپوستان تاکيد دارد.
ترامپ در سخنانش مهاجرات سياهپوست از آفريقا و کشورهاي حوزه درياي کارائيب را مردماني توصيف کرد که از «کثافت خانه» آمده اند.
آل گرين در صحن علني مجلس نمايندگان گفت: مي خواهم با استفاده از اختيارات مجلس نمايندگان طرحي را ارائه کنم که شکل آن به صورت زير است. طرح استيضاح دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده به علت تخلف شديد که تاکيد دارد دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده براي رياست جمهوري نامناسب است، او براي نمايندگي ارزشهاي آمريکايي مبني بر کرامت انساني و اخلاقيات، احترام گذاشتن و محترم بودن، صداقت و درستي و حسن شهرت و صداقت نامناسب است. او براي دفاع از آرمانهايي نامناسب است که سبب عظمت آمريکا شده است. او براي دفاع از آزادي و عدالت براي همگان نامناسب است که در سوگند وفاداري به کشور مصرح شده است. او براي دفاع از آرمانهاي آمريکا نامناسب است که براساس آن گفته مي شود همه انسانها برابر خلق شده اند و اين نکته در اعلاميه استقلال امريکا آمده است.

وی افزود ترامپ براي حصول اطمينان از آرامش داخلي، افزايش رفاه عملي و تامين الطاف آزادي براي خودمان و رونق کشورمان نامناسب است که اين اصول در ديباچه اساسنامه آمريکا تبلور پيدا کرده است. او براي دفاع از اصل دولت در خدمت مردم، دولت خود مردم و دولت براي مردم نامناسب است که در سخنراني گتيس بورگ (Gettysburg Address يکي از سخنراني هاي معروف آبراهام لينکن رئيس جمهور پيشين آمريکا درباره اصول حکومت در اين کشور) به صراحت آمده است. او به علت تخلف شديد استيضاح مي شود و اصل ذيل درباره استيضاح بايد به سنا ارائه شود.

نظر شما