شناسهٔ خبر: 23646385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امکان اخراج آوارگان آموزش ديده از اتريش

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از وين، ­وزير امور خارجه اتريش تاکيد کرد آوارگاني که در حال آموزش مشاغل در اتريش هستند هم در صورت پاسخ منفي ادارات ذيربط به آنها، از اين کشور اخراج مي شوند.
کارين کنيسل در بيانيه اي تاکيد کرد آوارگان در صورت دريافت پاسخ منفي براي اقامت در اتريش، بايد حکم آن را بپذيرند. بايد پروسه وضعيت آوارگاني که در سال 2015 ميلادي به اتريش آمده اند سريعتر انجام شود و اين براي همه خوب است.
وي گفت: بايد براي آوارگان جواني که به اتريش آمده اند اين مساله کاملا روشن باشد که با وجودي که مدتي در اتريش بوده و براي شغلي هم آموزش ديده باشند، اين دلايل نمي تواند مانع اخراج آنان شود.
شايان ذکر است رسانه هاي اتريش اعلام کرده اند که تنها در استان اوبراسترايش اتريش پنجاه آواره که در اين کشور آموزش داده شدند به دليل پاسخ منفي به درخواست اقامتشان ،بايد اين کشور را ترک کنند.
ردولف انشوبر يکي از اعضاي شوراي هم گرايي استان اوبر استرايش اتريش با اشاره به اينکه بايد سيستم کشور آلمان درباره آوارگان، در اتريش اجرا شود گفت: در آلمان آوارگان مي توانند به مدت سه سال آموزش ببينند و سپس بدون آنکه با خطر اخراج از اين کشور روبرو شوند به مدت دو سال هم اشتغال به کاري داشته باشند.

نظر شما