شناسهٔ خبر: 23646079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

سیاست مجازی

معیار اسلام‌شناسی

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در کانال تلگرام خود نوشت: كسي كه كشتي قرآن طلا را رونمايي مي‌كند درسش را خوب خوانده؟ اسلام را خوب مي‌شناسد؟ بي‌سواد نيست؟ درست همزمان با رونمايي ميكروفون طلاي مسجدالحرام و درست بعد از ناآرامي‌هاي اخير كشور، وقتي كه زلزله‌زدگان كرمانشاه هر شب در سرماي زمستان مي‌لرزند و آسيب‌ديدگان فقر و تنگدستي در گوشه و كنار كشور محتاج لقمه‌اي نانند! آري، متأسفانه معيار و ملاك اسلام‌شناسي و علم دين در اين روزگار نهج‌البلاغه نيست، چون دردسر و زحمت دارد!

قرآن زرین
وحید یامین‌پور در کانال تلگرامی خود مطلبی را به نقل از نقل از حجت‌الاسلام سیدمجید پورطبا نوشت: خواندن این داستان خالی از لطف نیست. آقا محمدخان قاجار، قرآنى به خط میرزاى تبریزى كه خطاط معروفى بود با جلدى كه به یاقوت و الماس و زبرجد و سایر سنگ‌هاى گرانبها تزئین شده بود به رسم هدیه براى بحرالعلوم ارسال كرد. وقتى قرآن را آوردند كه به ایشان برسانند درب منزل را زدند با كوبیدن حلقه در بحرالعلوم خود پشت درب منزل آمد و در را باز نمود، در حالى كه دست مبارك آن بزرگمرد بالا و قلم به دستشان بود. خطاب به آنان فرمود: چه كار دارید؟ گفتند: حضرت سلطان، قرآنى براى شما فرستاده‌اند استاد نگاهى به جانب قرآن نمود و گفت: این زینت‌ها و دانه‌ها چیست كه بر جلد آن نصب شده است؟ عرض شد: اینها سنگ‌هایى گرانبهاست كه جلد قرآن را با آنها تزئین نموده‌اند. گفت: چرا بر كلام خدا چیزى آویخته‌اید كه باعث زندانى شدن و تعطیل آن مى‌گردد؟ آنها را از جلد قرآن جدا كنید و بفروشید و قیمت آن را، میان مساكین قسمت كنید. عرض كردند: قرآن را كه با خط خطاطى معروف است و ارزش زیادى دارد قبول فرمایید. گفت: قرآن را هركس آورده نزد او باشد و آن را تلاوت نماید. این را فرمود و در منزل را بست.

اجازه نمی‌دهیم
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل به رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص تهدید کشورمان هشدار داد.
حسین امیرعبداللهیان در توییتی نوشت: آقای ترامپ! هرگز اجازه نمی‌دهیم با تهدید لغو، اصلاح یا پاره کردن برجام؛ امنیت ملی، قدرت دفاعی و نفوذ سازنده منطقه‌ای ما را هدف قرار دهید. با ابتکار و تلاش، ایران اسلامی را در عرصه توسعه اقتصادی نیز به اوج می‌رسانیم.

کره شمالی و ترامپ دیوانه
روزنامه دولتی کره شمالی می‎گوید توییت ترامپ مبنی بر اینکه دکمه هسته‎ای روی میز او بزرگتر است، شبیه اسپاسمی است که به یک دیوانه دست می‎دهد.
رودونگ سیمون نوشت: توییت رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه دکمه هسته‎ای روی میز او بزرگتر از دکمه هسته‌‏ای رهبر کره شمالی است، شبیه اسپاسم یک دیوانه است. این لاف‎زنی‎ها نشان از روان‎پریشی ترامپ دارد.

نظر شما